Godmorgon Godmorgon!

Klockan är inte ens 10 och jag har precis ätit frukost efter att ha varit i stallet sedan halv 8 typ!
Mockade hos dumle, markus och pelle och rullade ut en höselagebal i hagen! Fixade sedan foder och vattnet.
Ska tillbaka vid 2 igen för att rida lite på sommarbetet. Han skoddes ju i torsdags och då fick han snösulor , skit skönt =)
Mina hästar har alltid gått med 2 broddar på varje hov runt om samt snösulor och det har funkat jätte bra. Vet att man kan ha 4 elr 6 st i varje men det är faktiskt inget som jag har provat, någon som vet om det är stor skillnad?
xoxo andrea

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har 4 i varje på min ponny. Ska tydligen vara bättre för benen, det blir ju mjukare överrullning då än om man har 2, blir inte den "knycken" eller hur man ska säga, haha ;)

2010-12-18 @ 10:10:49
Postat av: Ella

Jag har oxå alltid haft 2 broddar, men i år testade vi med 4 i varje. Jag tycker det är mycket bättre!:D

2010-12-18 @ 10:44:32
URL: http://[email protected]
Postat av: Michelle

Jag har 4 brodd, det sägs vara mer stabilt för benen :)

2010-12-18 @ 14:24:29
URL: http://ponnyofc.blogg.se/
Postat av: thea

om hästen inte halkar med två är det väl bättre att ha det :) blir stumt med fyra brodd, det ända som är bra är när man går på underlag som liknar asfalt typ, men hur ofta gör man det på vintern? Hästen glider ju lite när dem sätter ner fötterna, fyra brodd förhindrar det :)

2010-12-18 @ 18:02:45
Postat av: Elin

Jag har 4 broddar på mina hästar för att det blir mer stabilt och jämnvikt. Och om du rider mycket på hårt undelag för i mjukt sjunker broddarna ner. och jag tycker 4 broddar ger bättre grepp. Annars blir det lite som högklackat. Det är vad jag har lärt mig ;)

2010-12-18 @ 18:43:21
URL: http://fredriksbergsnobel.blogg.se/
Postat av: Julia

Det går inte ens att jämföra! 4 brodd är överlägset, har i 2 brodd nu på mina hästar som jag skruvat i själv sålänge tills hovslagaren kommer eftersom en vanlig sko inte har fyra hål. Tycker det är skitdåligt med två brodd, de halkar ju hela tiden. När jag har fyra i varje kan jag rida på ren isgata utan att de halkar till någon gång.

Hovslagaren är även aktiv i travet och han säger att kuskarna tränar travhästarna på ren is på vintern med fyra brodd i varje.

2010-12-18 @ 22:18:25
Postat av: Emelie Williamsson

Vi har två i varje men funderar på att göra nästa gång så att det blir fyra+ snösulor :)

2010-12-18 @ 23:35:24
URL: http://norrakullensstall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0