Häst hit och häst dit!

Igår blev det många hästar att rida vilket var kul!
Först hoppspecialen med Ida sen Hoppning med Lallie och sen hoppning med Bibor.

Ida: Gick bra, men hon var studsig och pigg men ja hon är fortfarande lika underbar :)
Men jag har så lätt för att sitta och plocka o plocka när jag sitter på henne för hon är så reglerbar och då kommer jag dör och plockar bort istället för att rida henne framåt så hon inte går uppåt.
Men överlag gick det bra!

Lallie: Åh herre, den lille herren var så pigg och stark men underbar.
Gick faktiskt riktigt bra eller hade iaf en bra känsla hela tiden kom bra nästan hela tiden också.
I slutet var han riktigt fin och hoppade super bra.
Lilla lallie var ju dunder glad att han fick hoppa lite :) <3

Bibor: USCH OCH FY, första gången jag satt på den hästen och nej det var verkligen inte min typ han bara luffsade på som ett ånglook och var jobbig och stark. Inte reglerbar precis hade ingen vidare gallop heller. Men nej nu ska jag inte vara så negativ för även om inte jag gillar han så gick det ändå bra tycker jag nog.

Kom och tänka på härom dagen hur jag egentligen kan gilla ragge så mycket som jag gör för egetligen e han nog inte min typ av häst, han är inte pigg och inte så reglerbar eller inte i gallopen iaf haha.
Men ändå så är han min drömhäst, hur går det ihop egentligen ?
Aja love him anyway.

Och frästen fick han oppereras :D:D:D Så den 14 december åker han till skara för att opperera gaffelbanden!
Dock är det bara 50% att blir bra.. Hmm skrämmande.

Kommentarer
Postat av: Michelle

Va kul att ragge fick opereras! Håller tummarna och hoppas på det bästa :D

2010-12-03 @ 23:30:00
URL: http://ponnyofc.blogg.se/
Postat av: Moa

vad kul att han ska opereras! hoppas att han bli bra efter detta! men jag mpste bara fråga, vad heter oprationen som han ska "genomgå"?jag har också en häst som har problem med gaffelbanden så det kan ju vara kul att veta vad et finns för alternativ! :) vet du vad du ska ha för vetrinär ? jaja, skulle vara kul om du kanske kan svara på detta? :)

2010-12-04 @ 22:12:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0