Limerick

En häst som jag ska ha hand om hela helgen vilket är super kul!
Inte varje dag jag får sitta på sådanna lydiga hästar, han är verkligen super fin och lite som en drömhäst för mig nästan fast skulle nog vilja ha han i ponny format iaf om han alltid ska bete sig som han gjorde idag.

Han var över pigg och spänd.
Så i början gick det verkligen ingen vidare så efter att travat igång ett tag så galloperade jag igång honom för att han skulle bli av med lite energie och bli lite mjukare, och tjohej vad han var pigg och bockade gjorde han ganska bra med -.- men men efter gallopen var han iaf fin och slappnade av mycket bättre.

Han hade fått massage igår så hade förmodligen lite träningsvärk - dock inget som märktes men red iaf inte så hårt och länge utan det räckte med att rida egenom i alla gångarter, men imon så kör vi igen!

Kommentarer
Postat av: linda - Ponnyryttare

den hästen har jag ridit (: helena rickardssons gammla häst :)

2010-12-04 @ 16:11:11
URL: http://lindagustafssoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0