Om mig själv igen!

Tog bort det förra inlägget för att jag vet att jag inte hade orkat skriva alla XD men kan skriva ett om mig själv endå ;)
Jag heter Andrea Katarina Olsson och är född den 1 Juni 1994. Jag bodde då i Göteborg (mitt emot mässan) dvs mitt i stan typ! Snabbt flyttade jag till partille. Där var förutsättningarna att ha häst inte så stora och mamma å pappa va inte heller så villiga till det.. Jag började på ridskola när jag va 4 och sedan tjata jag så mycket att när vi flyttade till floda den 1 april 2002 så köpte dem mig en b-ponny!
Idag bor jag fortfarande i lilla floda med min mamma pappa och lillebror simon! 10 min med moppe från mitt hus så kommer man till stall galgbacken där jag står uppstallad med min 5-åriga d-ponny Carraig Donn.
När jag går i skolan så tar jag med min ponny och flyttar in på Höglanda gård - Sveriges ridgymnasium där jag går första året och läser naturbruk med inriktningen häst. Bästa skolan, ångrar inte mitt val 100 gånger om!
Personlighet.. Hmm det som jag får höra oftast och även själv kan säga är att jag alltid är 110 % ärlig! kanske för att jag själv inte klarar av oärliga personer? Sedan är jag myycket envis och bestämmd - något man har nytta av när man hanterar hästar dagligen. sist men inte minst målmedveten! Så fort jag får möjligheten så ska jag tatuera in "impossible is nothing" jag stavade säkert fel men aja.. HAHA!
sedan är jag oxå en sjuuuukt dålig förlorare och blir lätt avundjuk! men det tror jag alla är ;)
Vad det gäller hästarna så är jag alltid seriös. Jag "flängrider" aldrig, hoppar aldrig själv utan bara för tränare, rider inte på konstiga underlag ex. skulle aldrig få för mig att rejsa över en åker som jag inte har koll på osv.
Kanske självklart för många men endå.. Jag har aldrig fått någonting med hästar levererat utan har varje dag i nu 12 år fått visa att detta är vad jag vill göra och hur mycket tid jag lägger ner på det. Hemma så klarar jag av att ha det stökigt, är inte så pedantiskt. Hästen är helt tvärt om, där SKA det vara ordning och reda punkt slut.
I framtiden så vill jag ha ett försäljningsstall. Skulle även kunna tänka mig att jobba som journalist, drömmen ISF vore ju att typ jobba på tidningen ridsport.
Ja det är vell typ jag tror jag :)
xoxo andrea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0