Svar på frågestund - Andrea

Hur lång vill du komma med Dumle ?
Drömmen vore ju att ha kvalat MSVA och ev startat när han är 7.

Hur långt tror du att ni kan komma ?

Tillsammans vet jag inte, det finns mycket som kan komma emellan som skador på både honom och mig osv.


Vad vill du ha för häst efter Dumle ?

En storhäst 4-6 år med fin hoppteknik.


Hur många ponnyer har du haft ?

4 st


Hur var det att vara med på GP Ponny ?

Självklart jätte roligt. Once in a lifetime


Idoler inom ridningen ?
Sofa Genne!

Haha ne men jessika kürten (stavning?)


Vilka är era favorit tävlingsplatser ?

Grevagården såklart!


Vilka är era favorit meetings platser ?
Grevagården!


Vilka tränare har ni ridit för ?
Massa, Anna Emanuelsson, Sandra Björneland, Maria Ingvarsson osv.


Vilka är era favorit tränare ?
Sanda lätt!


Hur lärde ni känna varandra ?
Via stallet och gemensamma kompisar.


Hur är era stall där ni står ? ex:stora små ? mycket folk ? mm.
Stort! ca 60 boxar. Idag är det drygt 40 pers som är i stallet varje dag.


Vilka bloggar läser ni ?
Massaa!


Ska ni på GBG Horse Show ?
Självklart!


Vad tycker ni om GBG Horse Show ?
Bästa på året!


favorit ridbutik ?
Svensk ridsport, skara hästsport, fillippas ridsport osv.


När började du rida ?

nNär jag var 4 år


Har du alltid älskar att hålla på med hästar ?

Ja alltid, inget uppehåll alls eller ens tankar på det.


Vad är deet högsta du hoppat med Dumle ?
Kanske runt 115. Han är ju bara 5 så har inte ens tanken på att kolla hur högt det är när jag hoppar!


Vad är det höh´gsta du har hoppat någonsin ?
140, på min D-ponny


Vad har du haft för ponnyer innan , skriv gärna lite om dom och lägg gärna in en bild ! :D
Har redan skrivit ett inlägg med bilder som finns i arkivet. Men en b-ponny som tävlades tom LB hoppning, En d-ponny som tävlades tom LB hoppning, en c-ponny som tävlades tom msva hoppning och nu då dumle.


Du har ju varit med i Gp-ponnyn var du inte riktigt nervös när du skulle rida in i globen bland så mkt folk ?

Gp-ponnyn gick i skandinavium.. Nej jag var faktiskt inte alls nervös, jag hade ju redan vunnit mitt genom att komma dit!


Vilket är ditt bästa tävlingsminne , lägg gärna in fiilm från edt om du har !

En av de bästa rundorna är när jag vann LA - tidshoppning i uddevalla november 2009. Allt satt perfekt, avstånden, vägarna, tempot. Ja allt!


Vad är ditt sämsta tävlingsminne lägg gärna in film på det okcså !

Ale-jenny lund i sommras.


Hur lärde du känna Lisa ?
Stallet och gemensamma vänner.


Gillar du när andra personer rider dina hästar ?

Ja, jag ser inget negativt i det. Hästen skall kunnas ridas av många.


vilken är dina favorit låtar om du får välja 5 ? (:
Min spotifylista. http://open.spotify.com/user/andreao/playlist/1ZM4BeUATVDdPXfSBF7h4s


Vilka andra bloggar läser du ?

Massa.


Har du tävlat b-ponny ? (:
Ja, tom LB hoppning.


Hur kom det sig att du började blogga med Lisa ?
Gjorde det innan jag "slutade" så klart jag börjar med henne igen!


Har du några andra intressen en bara hästar ?

Nej, inte annat än att festa och umgås med vänner.


Har du någon gång startat Dressyr på Dumle ?

Nej, men det kommer nog att komma med tiden.


Har du någon gång tävlat emd någons annan häst ?

Nej, inte mer än att  hoppat på clear round.


Hur hög är Filip?

138,0 cm


Vilken ponny är sötast i världen?

Haha, vilken fråga. Filip är nog sötast ^^


Ger du Dumle kraft på sommaren?

Ja!


Vilket stall är det bästa du har varit på?

Har varit på många olika fina ställen.


Är din mamma/pappa hästintresserade?

Mamma är.


Vilken blogg är din favorit blogg?

Vet inte, tycker att jag läser många intressanta bloggar.


Vad tycker du om Lovisa Munter?

Haha! Viktigt att veta?


Om du fick välja en sak du hade velat behålla, vad hade det varit då?

Mitt långa hår..


Är du beroende av något, försvarets tex?

Nej.


Vart bor du när du inte är på din skola?

Hemma såklart!


Vad är det högsta du har hoppat med Dumle?

Svarat ovan.


Vad är det högsta du har hoppat med Filip?

MSVA


Har du någon gång tävlat dressyr?

Ja, jag har vunnit faktiskt tom!


Vad är det högsta du har tävlat i hoppning?
Startat MSVA


Stövlar/skor?
Stövlar, lätt.


Vem är din förebild inom ridsporten?
Vem är din idol inom ridsporten?
Jesica Kürten


Vilken är din favorit kändishäst inom ridsporten?
Finns så otroligt många fina. Men toppen är ju endå Oki Doki (rip.)


Favoritmärke?

På läder treadstone

schabrak RG och anna scarpati

Till mig själv vet jag nog inte.. Jw?


Hur rider du helst en regnig dag om det inte finns manege?

Rider inte då.


Ge exempel på en bra markarbetsövning

Klockan är bäst.


Vilken är den finaste hästen du någonsin har ridit, du får inte välja någon av dina egna genom åren.

Mina egna är ju såklart de finaste. Det var därför jag just köpte dom.


Vad tycker du om ryggebolgårds hagar?

Kan inte utala mig om andras hagar!


Manege/paddock
Manege


Ditt liv består av..:
Hästar,

vänner,


Vad har du för dator?
Vit minilaptop


Beskriv din mamma med 3 ord..:
Nej gud, det kan jag ju inte göra!


Du är bäst på..:
Allt? :D


Vad tycker du om våran blogg? www.sofiajoanna.blogg.se
Aldrig läst och kommer nog aldrig att läsa.


Vad är den minsta häst du har ridit i mankhöjd 2010?
Rider inte så små hästar.


Hur länge har ni känt varandra?
10 år sedan?


Har Andrea någonsin ridit Ragge?
Ja


Bästa med Elisabeth?
Att hon en av mina bästa kompisar no matter what. Vi kan ha världens bråk men dagen efter så är vi lika bra kompisar som innan. Typ iaf!


Har ni tävlat mot varandra?

Ja för lääänge sedan. Typ med Phnissa o Rose.


Ridit tillsammans i skogen?
Ja.


Har ni stått i samma stall?
Ja.


Snyggaste ridstövlarna?
Tretorn såklart!


Har ni checkat in Chevals hemsida?
Nej.


Vad tycker ni om HÖÖKS?

Gillar tränsen. Men tycker dom tar överpris.


Kingsland/JW?

beror på vad.


Vad är det äckligaste ni vet?
Falska människor.


Hur mycket längre är Andrea än Elisabeth?
Elisabeth är längre än mig. Jag är 166 cm, vet inte riktigt hur lång lisa är men kanske iaf 5 cm.


Veckorevyn/SOLO?
Inget av de.


Spån/halm?
Spån.


Gillar ni blogg.se?
Funkar.


6 sämsta bloggar?
6 bästa bloggar?
Utalar mig inte om sånt.


Lunch eller middag?
Middag.


Livet eller hästarna?
Är inte det samma sak?


Mamma eller pappa?
Båda såklart men tror jag är mer mammabarn.


Vara lång eller kort?
Lagom ^^


160 eler 170 cm lång?
170.


Gillar ni blondt hår på killar?
Spelar ingen roll!


Tävla hoppning/dressyr?
Hoppning.


Andrea är en riktig fest prisse, är Elisabeth det?
Ni ska bara veta ;)


Smink i stallet eller inte?
Inte såklart! Har faktiskt nästan aldrig smink nuförtiden.


Skrattade ni när ni läsde vissa frågor? ;)
JA!


Nokia eller Sony?
Sony.


Sommaräng eller vinteräng att rida på?
Sommar såklart.


Tycker ni NH verkar intressant?
Verkligen inte.


Har ni rykt en häst så mycket i munnen att ni har fått dåligt samvete?
Nej.


Sporrar eller inte?
Sporrar.


Hur många rosetter har ni?
Upp emot 150 st


Vilken är eran favorithäst/ponny på Nääs ridskola?
Tingeling


Jeans eller tights?
Tights.


Linne eller t-shirt?
Linne.


Cola eller fanta?
Cola


Favorit hästbutik?
Svensk Ridsport, Filippas, Skara m.m


Favorit sadelmärke?

Pessoa.


Tyska eller franska?
Inget av de.


Storlek 45 på skor eller 30?
Inget av de! Fyfan!


Resa på sol och bad semester eller skidsemester?
Sol.


Pessoa eller pelham på en stark häst?
Pessoa


Pessoa eller pelham på en het häst?
Pelham.


-20 eller +50 grader?
Inget, fyfan


Förbygel eller brösta?
Beror på varför man har det.


Vad använder ni för kamera å fotar alla fina bilder? :)

Olympus E-410


Andra hobbys än ridning? (tex rita eller någon sport)

Nej!


Har ni duschspilta i era stall?
På skolan.


Har ni skrittmaskin i era stall?
Nej


Var ni på Stockholm horse show detta år?
Nej


Vad tycker ni om Stockholm horse show?
Aldrig varit där.


Favoritbok?
Läser inte böcker.


Favoritfilm?

Twille


Favorit mat?
Kycklingsallad!


Hur högt har ni hoppat med ponny?
140


Stor häst?
120 cm


Träffas ni mycket utanför bloggen?
Ja hallå eller!


Har ni gått i någon sport?
Isf, Vadå för sport?

Spelat innebandy


Favoritgodis?

Choklad


Favoritdjur? (utom hästar)
Katt


Gillar ni skolan?
Srg e chill


Favoritämne i skolan?
Ridning


När slutar ni som senast i skolan?
4.


Brukar ni hinna rida efter då?
Lätt.


Hur många vilodagar i veckan får era hästar?
2


Favoritprogram på tv?
Kollar inte på tv.


Brukar ni kolla på ridsport på tv?
Om jag hinner.


Följde ni VM?

Nej.


Har ni tävlat nära Värmland någon gång?

Jaa.


Kommer ni göra det?

Får se.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0