Svar på frågestund del 2

    101. Har ni rykt en häst så mycket i munnen att ni har fått dåligt samvete?
    Usch, ja fast aldrig med mening!

    102. Sporrar eller inte?
    Sporrar på tävling och träning, försöker rida med det så lite så möjligt så man får fram det där “lilla extra” när det gäller.

    103. Hur många rosetter har ni?
    Oj haha ingen aning kanke 100 ? massa CR rosetter ju :)

    104. Vilken är eran favorithäst/ponny på Nääs ridskola?
    Häst: Ida Ponny:Jazz & Tingeling, fast samt millan eftersom innan hon kom till nääs så hade vi henne :)

    105. Jeans eller tights?
    Beror på fast tights är sjönare :)

    106. Linne eller t-shirt?
    T-shirt

    107. Cola eller fanta?
    Cola

    108. Favorit hästbutik?
    Charlies, skara, sv ridsport

    109. Favorit sadelmärke?
    Prestige, snyggast o riktigt sköna

    110. Tyska eller franska?
    Inget, fast franska låter finare!

    111. Storlek 45 på skor eller 30?
    INGET haha fy.

    112. Resa på sol och bad semester eller skidsemester?
    Skidsemester, blir alldeles för uttråkad på sol semester.

    113. Pessoa eller pelham på en stark häst?
    Pelham

    114. Pessoa eller pelham på en het häst?
    Pelham

    115. -20 eller +50 grader?
    Inget

    116. String eller boxer?
    Haha, boxer tror jag om jag skulle vara tvungen att välja för livet

    117. Förbygel eller brösta?
    Vet inte


118.Vad använder ni för kamera å fotar alla fina bilder? :)

Nikon D40 och ibland Nikon D3000
119. Andra hobbys än ridning? (tex rita eller någon sport)
näh. Typ fota, fast gillar och måla med men brukar inte sitta och göra de!

120.Har ni duschspilta i era stall?

Jaaa, underbart
121. Har ni skrittmaskin i era stall?
Nej

122.Var ni på Stockholm horse show detta år?
nej

124. Vad tycker ni om Stockholm horse show?
Att gbg hs äger de

125.Favoritbok?

Oj läser ALDRIG

126.Favoritfilm?

Sex and the city

127.Favorit mat?

Oxfilé med massa gott till, sen ÄLSKAR jag potatis kan sitta på sommaren med god färsk potatis och äta som godis typ haha, och bearniese sås MUMS!
128.Hur högt har ni hoppat med ponny?
120

129. Stor häst?
140

130.Träffas ni mycket utanför bloggen?
Tyvär inte mycket längre, men när vi var mindre bodde vi hos varandra – asså på riktigt, varje helg åkta vi till varandra och degade sönder! Men ah snart flyttar jag till KBA förhoppningsvis.

131. Har ni gått i någon sport?
Isf, Vadå för sport?

Går ju i ridning ? .. Men har gått i: fotboll,handboll, gumnastik & dans.
132.Favoritgodis?
Joddgubbar.

133. Favoritdjur? (utom hästar)
chiuauor

134. Gillar ni skolan?
Favoritämne i skolan?
När slutar ni som senast i skolan?
Brukar ni hinna rida efter då?

Nej

SO och matte

3 tror jag, och ja jag brukar hinna stallet då :)
135.Hur många vilodagar i veckan får era hästar?
När ragge var helt igång så 1-2 dagar I veckan!

136.Favoritprogram på tv?
Brukar ni kolla på ridsport på tv?
Följde ni VM?

Ung och bortskämd haha!

Japp, så fort de går på tvn.

Nej, men kollade lite så klart :)
137.Har ni tävlat nära Värmland någon gång?
Kommer ni göra det?
Vet faktiskt inte, för vet inte ens vart det ligger!

Who knowes ?

138.Vad är det dåligaste/hemskaste ni vet?
Vindkraftverk, haha fast finns ju välldans många hemska saker i världen

139.Brukar ni rida med benlindor?
Ja
140.Varför är Ragge så fin? XD

han bara är de
141. Vilken tränare tränar du mest för?

På senaste, Tiina och linda
142.Vad har du för utegångstäcke?

Ragge har, just nu ett tjockt John Whitaker vintertäcke .
143.Vad har han för täcken inne i stallet?

Flece och över det ett stall täcke.
144.När kommer Ragge in? &Ut?

Ut: vid 9 In: vid 1-2
145. När han var helt frisk, hur många dagar i veckan red du då?

5-6
146. Hur lägger du upp ett dressyrpass?

Beror på vad jag ska träna på men brukar väll vara något såhär:
Skritta fram I 10 min på långa tyglar, sen trava I typ 2 min I båda varven på lite löse tyglar, sen skritta och korta upp tyglarna kanske i 5 min, sen trava igån med korta tyglar 5 min, sen gallopera igång.

Det är min framridning sen specifikerar jag mig beroende på det jag ska träna på!
147.Hoppass? (Utan tränare)

Brukar inte hoppa utan tränare, isf är mama ändå med och hjälper mig.
148.Brukar du rida ut mycket?

Så mycket jag kan, 3 dagar i veckan kanske. Fast nu på vintern är det svårare ju.
149.Vad äter Ragge för mat?

Havre, B-jäst, mineraler, olja, betfor, och hösilage.


Hur mycket hö/ensilage äter han?

2,3,3 = 8 kg
150.Är dina föräldrar hästintresserade?

Min mamma är, pappa kan ju mocka göra mat och så men är lite för märkvärdig för att vistas I ett stall varje dag, han åker hellre till golfbanan.
151.Har du syskon?

Isf, hur gamla är de?

Ja, Johanna 20 år & Gustav 18 år

152.Roligaste minnet?

Oj, har många super roliga minnen.
153.Hemskaste minne?

När rose gick bort.
154.Har du många hästgalna kompisar?

Jaa.
155.Har du många vanliga (såna som inte rider eller håller på med hästar) kompisar?
Haha ja, fast dem mesta rider!

156.Gillar du din klass?
Jaaa, den är galen.

157.Brukar du använda vojlockar?

It's the big NO
158.Har du varit på ridläger?
Isf, vart då?
Jaa, östadkulle och nääs.
159. hur känner du nellie berntsson och johanna grant?

Nellie står ju på mammas kompis stall och så , sen genom nätet och tävlingar :) Världens underbaraste unge den där nellie!

Nätet, knäppaste tjejen ever ! Johanna, helt galen mäniska har aldrig träffat en sån tjej (ta det positivt) Asså I sommras ni skulle sett henne hahah gud, hon gjorde goaste faceplanten ever, springer allt vad hon har ser inte att det är en jätte hög sten kant så lyfter självklart inte på benen utna bara flyger rakt in I stallet! Haha skönaste bruden.
160.hur lång är du?
169 cm.

161.varför slutade frida blogga här?
Hon trötna tror jag!
 

162.vilken är den snyggaste hjälmen?
GPA SPEED AIR LIMITED EDITION, svart eller brun! - helt klart min dröm hjälm just nu

163.och vilken är den snyggaste stöveln enligt er?
Tretorn advance, och idag hitttade jag en riktigt snygg från De Niro en brun med lite mönstrat läder på!

164.vart köpte ni era dyon wc träns och följer det med tyglar med 3-kantiga martingalstoppar? :)
Jag köpte mitt på svensk ridsport och nej dem följer inte med :)


165.vilken är eran favorit butik som har bra märken och är billiga? :)
Finns det någon butik med märkes saker som är billiga ? ;) isf säg till mig (= haha

167.Vinter elr Sommar ?
Sommar, fast ändå vinter över jul och nyår!

168.Litet stall elr stort stall ?
Beror på!

169.Pigg ponny som stannar mycket elr lat ponny som hoppar ?
Lat som hoppar, man kan väl fodra upp den ? Medans en ponny som stannar känns svårare!

170.Stora tävlingar elr mindre tävlingar ?
Stora!

171.Ridhus elr Ridbana ?
Ridhus på vintern och PD på våren sommaren.

172.Svart ponny elr Skimmel ponny ?
Svart ponny, skimmel häst!

173.Dyra saker elr billiga saker ?
Dyra, eller ah dem e ju snyggast

174.Märkes saker elr Hööks ?
Märkes saker.

175.KL elr JW ?
KL till mig, JW till hästen

176.Har du alltid bott där du bor nu elr har du bott på fler ställen ?
Har bott på ett ställe innan där jag bor nu.

177.Skulle du vilja bo på en hästgård ?

JAAA!
178.Vilken linje ska du gå på gymnasium ?

Den som kba har, naturbruk typ, annars samhäll ekonomi,

179.Vilken skola går du på ?

Furulundsskolan.
180.Hur länge har du bloggat ?

I ett år och lite till!
181.Hur går det för Frida med Laille ?
Vet inte, eller asså det får ni fråga henne ;)
182.Favorit märke ?

Kingsland & JohnWhitaker och HV polo!
183.Vad äter era hästar ?

Skrev de högre upp!
184.Favorit butik ?

Skrev det högre upp!
185.Vad har ni för märke på eran utrustning till häst och ryttare ?

Allt möjligt, KL, JW, Scapa, HV polo, schockemöle (?)

186.Vad heter eran tränare ?

Nuvarande, Tiina Helgesson och Linda tång!
187.Vilken klubb tävlar ni för ?

Nääs Ryttar förening :)
188.Skulle ni vilja rida SM ?

Självklart!
189.Har ni vart på Globen Horse Show nån gång ?

Nej!
190.Om ni har det vad tyckte ni om det då ?

-
191,Har ni vart i Stockholm nån gång ?

Ja
192.Vad tycker ni om Stockholm ?

Fjortis bombaderad stad med svergies äckligaste bloggerska – Kissie.

Ne men vet inte.
193.Är ni från Göteborg ?
Yesss
194. Har du någongång tävlat med någon annans häst?
ja

195.Näe började du rida?
När jag var 5.

196. Vad är det högsta du har hoppat meed dumle?
Har aldrig hoppat dumle ;)

197. har du alltid älskat att hålla på med hästar?
Ja, det har jag nog.

198. vad är det högsta du har hoppat?
140

199. Vrf klippte du ragge när han knappt blir riden?
För att jag inte ser in i framtiden och att för han tömkördes mycket och hårt.


Kommentarer
Postat av: caroline

finns ingen linje som heter juridik xd man kan inte gå de

2010-12-15 @ 22:24:02
URL: http://caarolineliljenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0