This is me!

Såg att andrea skrivit ett inlägg om sig själv så fick lite insperation så här kommer ett inlägg "om mig".
för ni har väll aldrig riktigt fått en presentation om vem just JAG utan ridkläder och en häst vid sidan är :)
dock tog anderz bort sitt inlägg (?).

Elisabeth Lilian Frida ågren född år 1995 den 26 juni.
Det säger inte speciellt mycket om mig, eller ?
Just nu går jag i nian på furulundskolan och på fritiden så rider jag vilket är mitt största intresse och är även med kompisar.
I framtiden vill jag bli någonting stort det vanliga “Svensson Svensson” livet med en Volvo och en gul villa duger inte, nej jag vill som sagt bli något helst något som har med hästar även fast det är svårt och leva på hästar.
Men det finns faktiskt några yrken som jag skulle tänka mig och de är så som advokat arkitekt eller något annat skoj, men en sak jag vet redan nu är att jag SKA ha ett eget företag för jag har så fruktansvärt svårt för att folka ska bestämma över mig. Det funkar inte, jag måste alltså ha något eget där jag bestämmer med min struktur helt enkelt.
Jag som person är målmedveten, vill jag något går jag in för det till 100 procent, jag har starka åsikter och är inte rädd för att säga vad jag tycker! Det är saker som jag tycker är bra med mig själv men sen har jag motsatta effekt när det är något jag halv gillar då är jag lat och går in lite halv hjärtat, detta måste förbättras även fast allt inte kan vara kul så kan man i alla fall ha en bra inställning att börja med, för sån är jag tyvär-fördomsfull.. Självklart skulle jag vilja sitta här och skriva "jag ger alla en ärlig chans' jag dömmer ingen förens jag lär känna den' och blablabla" men då skulle jag ljuga och nej ljuga och sånt gillar jag inte att göra och sen känns det så tröttsamt när alla sitter och säger så när näst´intill alla har fördommar, men sen är det klart att jag har ingen emot nya idéer och tankar och mäniskor utan jag är bara lite fördommsfull. Alltså stänger jag inte ute någon så synligt även fast jag kan tänka lite fördommsfullt ibland..
Envis som en åsna, jaaa jo det kan man säga, jag ger mig verkligen inte i första lagret och skulle kunna gå över lik om det verkligen skulle behövas (haha okej nej inte gå över lik då..), liksom är det något jag kommit på att jag ska ha eller liknande då ska jag ha det och blir det inte som jag tänkt mig ja då kan jag bli suuuuuur och när vi ändå pratar om att bli sur kommer vi in på mitt humör (;
And hello roller coaster, trevlig, otrevlig, snäll, spydig, glad, arg, osv. Asså jag kan växla från gapflabb till att bli sten seriös och rykande arg på 1 mili sekund, bara någon säger något som gör mig arg kopplas mitt angry face på men dock har jag ganska svårt att vara arg (iaf enligt mig själv). Börjar nästan alltid skratta när jag verkligen ska försöka vara arg för känner mig så himla fjantig när jag står där med svarta ögon - så då börjar jag skratta ist.
Känslig haha ja eller nej, jag är känslig för sånt man inte ska vara känslig för så som TV program, vet inte hur många gånger jag suttit ensam hemma efter skolan och kollat på gamla top modell avsnitt och gråtit som bara den när dem går vidare, asså liksom när dem blir så glada så att dem börjar gråta så gör jag också de - alltså jätte lätt för "glädje tårar".
Men sen om folk sårar mig eller liknande så blir jag nog mer arg en ledsen för det bevisar bara för mig att dem bokstavligt talat Inte var någonting att ha! får man säga så `? äh skit samma.

Mina "motton" i livet: "ingenting är omöjligt" "allt går om man bara vill" "cry a river build a bridge and get over it"
Den sista känns bara så.. Mig eller vad man ska säga, lite så jag ser på livet - ta det med en klackspark, häng inte upp dig på allting det gör det bara så mycket jobbigare för dig själv, man måste kunna gå vidare för att komma någon vart!


Håll i hatten, inte varje dag ni får se bilder på mig i ett "icke häst" samanhang.

Bild från Kroatien i sommras, ser pytteliten ut - men så ser jag mer eller mindre ut eftersom jag inte är den tjejen som går upp klockan sex varje morgon för att sminka mig när jag börjar kl. 8.10 utan ja sover hellre till kvart i 8 och skyndar mig som ett as :) haha.

bild från (?) - stoneface.

Bild från i sommras hemma hos carro - mitt hår var på riktigt bra humör för engång skull och var vågigt.

Bild från hehe 2002 kanske - Goaste bilden på alla oss va!, fr. vänster: Johanna (syster), Johan (bästa "killkompis"), Tobbe (Johans storebror, och min store brors vän), Tommy (pappa till johan och tobbe) Lisa (jag), Gustav/gurkan /(storebror).
Johan har jag kännt ända sen jag var pyttteliten nyfödd bäbis och känner han fortfarande, och ja redan när vi var pyttte små var vi bästa kompisar hängde med varandra hela tiden - riktiga bönder. Ett favorit citat från oss som jag fortfarande kommer ihåg: "Rosa är ingen tjej färg" . "nej och blå är ingen kill färg" detta var i samband med att vi målade och hans favorit färg var rosa och min blå.

ah somsagt, två rikiga bönder!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0