Vårt år i filmer


20 januari 2010
Första gången vi hoppade efter hans skada förra vintern!

15 febuari 2010
Hoppträning för linda!
första gången vi hoppade efter han lårkaka som han fick veckan efter han vart helt igång-.-
Och jag skämms lite över mig själv hur slarvigt jag red USCH.

22 fabuari
Alla vi "ponny barn" på nääs hoppade tillsamans för sara, så kul vi hade :)

27 mars
Clear round på alingsås - nolla bägge runderna :)
även här rider jag som en dåre, men han hade ju ingen bra galopp och så ser ni ju att han var välldigt "loj"

17 april 2010
Vår tävlingsdebut första klassen hade vi 4 fel ett stopp och andra så hade vi 4 fel 1 ner :)
men jag var så nöjd för det gick välldigt högt över mina förväntningar!

9 maj 2010
L:D+5 4 fel / L:C 4 fel


11 maj 2010
Det var här någon gång han började köra upp huvudet och slå.


5-6 juni 2010
Nolla alla klasser, ponnyn var bättre än bäst!
Det var nog här jag började inse att man inte kan rejsa runt en hel bana, det håller inte i längden och när jag gjorde de blev det genast bättre resultat (:

12 juni 2010
Somsagt - när jag började rida kom nollorna :)
vinst i stilhoppningen o nolla i bägge klasserna!

13 juni 2010
Dressyr km - Vinst. Han gick super i hoppningen men han gick inte lika bra i dresyren, men vann på vägarna o sitsen och typ helhets intrycket.
Denna helgen var han också en riktig guld ponny♥
------------------------------------------------------------------------------------------------
Efter detta hade han ju lite sommarlov 

18 augusti 2010
Hoppträning för linda!
Gick bra men kommer ihåg att han vart lite loj - både lat och stark = ingen bra kombination.
Men det är så roligt att lyssna på mammas snack, hon är ju så nervös och rädd så fort det blir högre än 90 cm typ medans jag var ALDRIG rädd eller osäker när jag styrde mot dem lite "större" hindrerna för jag och ragge vi var verkligen ett team och det kändes som om vil kunde klara allt tillsammans.


3 september 2010
BOOMM, där kom det.
Det var här han började krångla och vi fick åka till åby.

11 september 2010
Efter hänvisningar från vetrinären så skulle han tömköras i 8 veckor.
Till slut blev han riktigt duktig i tömkörningen, gjorde öppnor, slutor, skänkelvikningar, ökningar osv galant. 
Satte galet mycket ryggmuskler så då fick vi börja rida igen!

17 oktober 2010
Hihi släppte busen i manegen  :') så söt.

24 november 2010
Sista gången jag satt red ordentligt på han, vi avslutade iaf vårat 2010 bra med denna ridturen - hade en oslagbar känsla, men den var tyvär för bra för at vara sann...
..............................................................................................................................
Vi väntar oss nu ett långt och trökigt 2011.. Usch knappt att jag kan tro det? att jag inte ska rida denna underbart fina ponny på nästan 1 år :/ nej min fina bäbis.
Ska någon dag när jag känner att jag har motivation, tid och orkar skriva lite mer detaljerat om ragges skada.
 
Never give up on something you can't go a  whitout thinking about.
Stämmer riktigt bra.

Kommentarer
Postat av: Anonym

fina :)

2010-12-31 @ 09:06:01
URL: http://ponnyproffsen.blogg.se/
Postat av: Emelie Williamsson

Ni är så fina ihop :)

2010-12-31 @ 12:22:23
URL: http://norrakullensstall.blogg.se/
Postat av: Lisa

Min ponny har/haft också en senskada sen i början av maj... vi fick klartecken från veterinär för 2 månader sen att vi fick börja trava och har nu kommit upp i 10 minuters trav. Det har varit den jobbigaste tiden i mitt liv... vet inte riktigt om det var värt det än, för iår blir hon 21 men grymt pigg och fin. Men vi får hur de blir med henne...

Lycka till med Ragge ni var sjukt fina tillsammans!♥

2011-01-02 @ 21:14:42
URL: http://ungaryttare.blogg.se/
Postat av: Elly

Varför använder du spö?

Man kan inte missa det du gör på¨fimlen 15 febuari 2010....

2011-01-03 @ 11:35:46
URL: http://ellyj.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0