Det hela började...

År 2005 fick jag min första egna ponny, drömmen blev alltså verklighet när jag och min syster åkte till v-ö för att provrida.
Vi ville helst ha en lagom pigg lite nättare valack på sissodär 8-10 år men ist kom vi hem med motsatsen ett haflinger sto på 4 år!
Men allt bara satt på plats och jag var ju dö kär i den lilla ponnyn som såg ut som en ängel med den långa vita vågiga manen.
Namnet på min nya vän var reviuve och hon var uppfödd på v-ö.

Men efter några månader insog jag och min syster att detta var nog inte en sådan ponny som vi skulle ha för det var ju trotsallt motsatsen.
Hon var ju världens mysigaste och se bara hur sockersött näpet ansikte hon har, sjukt fin<3
men när hon började testa mig hade jag inte så mycket ett sätta emot med mina ca 25 kg mot hennes ca 450 kg lix så efter ett tag gav vi upp faktiskt, något jag ångrar idag för hon var nog en av dem finaste haflinger hästarna jag sett, idag går hon på ridskola och jag har hört att hon är ganska envis jag tror inte att hon trivs stackarn :( jag känner mig så elak mot henne, fast ändå hon har det säkert bra hjärtat!
Efter vi lämnade tillbaka henne till v-ö (vi lånade henne för att se om vi ville köpa henne)
Och vi kom dit och vi hitta söta lilla viviana hon var helt perfekt lagom pigg och allt hoppade gjorde hon som en studsboll :) Hon var en arab, jag gillar vanligtvis inte araber men hon var inte så "arabig" av sig så det gick utmärkt!

Aww :') kolla va söt hon var

Denna ponnyn var helt enkelt en lisa ponny och när vi bestämde oss för att vi ville ha henne och besiktiga henne så gick hon inte igenom besikningen så hon fick åka tillbaka till v-ö och det visade sig att hon inte skulle bli frisk men tackvare hennes fina stam och att hon inte hade ont är hon nu ett avelsto och har fått 2 jätte söta fölisar :)
hon bor nu hos en privat person där hon har det jätte härligt!
Men när vi lämnade tillbaka min dock-ponny var det dags att leta ny ponny vi gav v-ö ett sista försök och där hitta jag min dröm ponny jag fall direkt för prinsessan Rose, jag förstår egentligen inte vrf hon var skabbig smal omusklad fast ändå hade hon en upplåst mage men jag antar att hon hade "DET" det som man inte kan sätta fingret på hon och jag skulle bli ett bra team även om det skulle ta lååååång tid.

När vi väl fick hem henne var jag inte nöjd alls allt jag tänkte på var på vivvi (viviana) jag hoppades hela tiden att hon skulle bli bättre och att jag skulle få tillbaka henne så ibörjan släppte jag inte alls in rose jag gav henne ingen ärlig chans förens efter ett tag.. Hon kunde ingenting och då menar jag INGENTING jag kommer verkligen ihåg första ridpasset hemma jag skulle försöka mig på lite gallop jag var som tur var ensam i ridhuset och efter 2 varv i flängtrav fick jag fram henne gallop och de va ju inte precis en F.E.I gallop ponnyn hade utan vi flängde runt i 120 km/h därinne varv efter varv efter varv men jag fick ju tillslut ner henne i skritt men det tog sin tid :) haha min lilla prinsessa :')<3 men hon var lättlärd den här tjejen ständigt nyfiken och var framme och nosade i det nya hela tiden ville verkligen lär sig, efter ett tag så gillade jag verkligen den här ponnyn och vi bestämde oss för att köpa henne jag var nog den lyckligaste flickan i världen när mamma frågade om jag ville henne det kommer jag verkligen ihåg (: riktigt NÖJD var jag.
efter ca 1 år hittade vi dem rätta knapparna och började tävla. Men sen hösten 2008 blev hon halt och tyvär blev aldrig min prinsessa bra igen och nu springer hon på dem evigt gröna ängarna utan smärta, den här ponnyn lärde jag mig så otroligt mycket på, synd att hon blev skadad hon kunde hoppa höghus!
135 hoppade hon utan några större bekymmer, riktigt synd.. Jag saknar dig världens finaste rose<3
R.I.P

Sjukt fina ponny!

GRANDE FINALE
Sen kom han dröm prinsen jag väntat på Golden Rainman<3
Vi tar oss frammåt med stormsteg, den ponnyn kommer gå dem höga klasserna om några år!

Ragge skriver jag inte så mycket om ni hör ju om han dagligen ändå :)
Guld ponnyn Golden Rainman

Kommentarer
Postat av: ellen a

otur med rose :/ R.I.P , vet hur d känns :(

2010-07-17 @ 21:57:50
URL: http://ponnyskutt.blogg.se/
Postat av: moa gangstamoa@bdb

åååh vilken fin text :')

2010-07-18 @ 12:17:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0