Munsboro Lallie

Har ju fått komentarer om att jag ska skriva om Lallie så får la fixa de nu,

Vi började leta ponny hösten 2008 och hittade massa fina, som vi besiktigade men ingen gick igenom.. Så fram på våren 2009 va vi rätt trötta på att när jag fastnade för en ponny och skulle veterinärbesiktiga så gick dom inte igenom. Iaf Pappa hittade lallie på annons på hastnet, vet inte riktigt vad vi fastnade just då för men priset va helt okej och han hade gått de klasser som min nyblivande ponny skulle ha gått. Han var inte den ponnyn vi va ute och letade efter då jag absolut inte ville ha en skimmel och då jag ville ha en smäcker ponny.
Provridningen gick skit dåligt, men han var pigg och glad och väldigt possetiv till allt! Så vi ånte och provred 1 eller 2 ggr till och bestämde oss för att besiktiga honom, ponnyn travade fint igenom besiktingen och 2 dagar senare körde dom förra ägarna ner honom till mig på Nääs. 



Första veckan hos mig

Första sommaren lärde vi känna varrandra och hade bara roligt, vi åkte på ridläger i skåne och även ut på några tävligar :) Hösten tävlade vi inget, red bara hemma osv. samma sak under vintern.  Och nu i vår/ sommar har vi varit ute och tävlar och tränat massor. Denna ponnyn är verkligen en grym läromästare! På tävligar är han hel coool tittar inte på något varken på banan eller utanför, och lastar sig själv!
Som vissa utav er vet så är inte mina föräldrar så bra på hästar, när vi köpte lallie visste dom ungeför att en häst hade 4ben och bets fram och sparkades bak ;) haha ungefär så! Lallie är verkligen den perfekta förstaponnyn vi kunde hitta, världens snällaste och har det största hjärtat jag vet!! Han har aldrig gjort något dumt med mening, ALDRIG bockat eller gjort något annat dumt. Han har lärt båda mig och mina föräldrar sjukt mycket.





Fick även om kommentar på inlägget där jag skrev att Kiropraktorn skulle komma, de va en som frågade om det var något fel på honom. Och nej det är det inte! :) spuerduper frisk är min kamel! Men som vi människor blir även hästar stela och kan få knutor, därför föredrar jag att andvända mig utav kiropraktik på honom och det funkar super :)


Kommentarer
Postat av: karro

hans öron är typ alltid bakåt x] men söt är han :)

2010-07-04 @ 09:50:37
URL: http://stockholmsponnyn.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja precis, det ärjättebra att "underhålla" hästen med kiropraktik. de kan ju bli sneda och låsa sig av misnat grej i princip och då är det jättebra med sånt ;)

2010-07-04 @ 11:23:05
Postat av: frida

jag tycket att det funkar kanon! ;)



HAHAHA jag vet, alltid på varrenda bild när man rider,tror jag bara har en bild då han har öronen frammåt :P

2010-07-04 @ 12:14:51
URL: http://ponnyochryttare.blogg.se/
Postat av: sara

hur gammal är Lallie?

2010-07-04 @ 21:09:06
Postat av: ellen a

Han e så fin :D

2010-07-06 @ 10:58:47
URL: http://ponnyskutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0