Cleo

Satte mig och kollade igenon alla bilder på datorn och så hittade jag massa på världens bästa c-ponny!
Hyrde henne sommaren 08 (tror jag).

Vi hyrde henne från visingsö, när vi kom dit visade dom runt oss lite i stallet, och visade vilka hästar jag skulle provrida. Dom hade tagit fram 4 ponnyer som dom trodde skulle passa mig, och en utav dom va Cleopatra! När jag såg henne i stallet visste jag att de va henne jag skulle ha med mig hem, inte för att hon var fin eller lung - men tyckte sååå synd om henne! Hon sprang runt i boxen och va väldigt stressad kommer ihåg de som om de vore igår..
Jag började rida en skäck, rund krafitg och max feeeeeeet! Fastande inte för den, red ikke den så länge. utan hoppade upp på den andra ponnyn, kommer inte ihåg hur den var eller såg ut, kommer bara ihåg att den  va tråkig, samma med häst nr 3.. När jag började rida häst nr 3 tog dom in den andra och kom ut med Cleo. Hoppade upp på henne men va mest rädd hela tiden hehe! Cleo hade varit på visingsö bara några dagar och hade inte funnit sig på de nya stället. Hon va uthyrd till någon ridskola, och va van att gå med massa andra hästar, så när dom tog ut häst nr 3 blev hon ännu mer stressad och bara trippade runt..
Men redan innan jag hade hoppat upp hade jag bestämt att de va henne jag skulle ha med mig hem & så blev det!
Hon fick stå i ett jättefint stall med 1 enorm paddock nybyggt ridhus och rundbana! (Mitt dröm boende) Men redan första kvällen ringde stallägaren och frågade vad hon skulle göra med Cleo som bara stog och stegrade i boxen.. Samma sak gjorde ju hon på visingsö men vi tänkte inte mer på de.. Iaf hon fick gå på sommarbete hela sommaren, vilket jag tror ´va bra för henne! Att bara ta det lungt och vara häst.
I stallet gick hon under namnet psykfallet..
I samma hage som cleo stog de även 5 andra ponnyer och deras ägare va i samma ålder som jag då, det var den bästa sommaren i mitt liv! Vi hade så roligt, tilsammans med våra ponnyer och utan dom!
Allt efter att tiden gick så kom jag och cleo riktigt bra överräns! Vi var även ute på några cr, som gick super bra, i slutet av sommaren då hon hade blivit riktigt lung kom hon galoperadens till mig i hagen.. och då va de dax att lämna tillbaka henne :( En utav dom jobbigaste dagarna i mitt liv!












Kommentarer
Postat av: tilde

hyrde du henne från Roempke?:))

2010-06-07 @ 21:03:08
URL: http://tildebergman.blogg.se/
Postat av: Frida

Ah det gjorde jag! vet du något om henne? :)

2010-06-07 @ 21:10:27
URL: http://ponnyochryttare.blogg.se/
Postat av: Celine

Är det i Eskilsby? :D Stod där när det var nybyggt.

2010-06-08 @ 15:09:38
URL: http://celinechristina.blogg.se/
Postat av: Moa

ah, man blir lite rörd (:

2010-06-09 @ 21:47:23
URL: http://moaamandaa.blogg.se/
Postat av: Fanny

Oj vad coolt! xD En tjej i min ridklubb äger nog den hästen. Hon ser precis likadan ut som på bilderna och heter samma så :P Om det nu är hon så har tjejen(Lina) ägt henne sen i vintras typ, och redan nu har dom nog debuterat LA tror jag och vunnit flera LC, LB. Jag har tränat med dom någon gång och den hästen är ju helt otrolig! Slukar alla hinder som den ser typ ;D Men hon verkar ha lugnat sig rejält efter det du berättade. Aja skitcoolt att du har haft henne liksom :D

2010-06-10 @ 17:01:23
URL: http://gax.blogg.se/
Postat av: Frida

Jaa det är i eskilsby! Galet fint där :)



Åh vad roligt att hon har kommit till någon som tävlar! det älskar hon!! Hon kan hoppa hur högt som hellst, har bild någon stans när hon hoppar 120/130 :)

2010-06-10 @ 23:15:32
URL: http://ponnyochryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0