svar på fråga


Antar att du syftar på ridningen ? :)
Japp det har jag fast han har nog aldrig varit omöjlig, men visst han är sjuuuuuukt envis men det är jag med hihi ;)
Men han kan kommer på riktigt knäppa saker som "problem" sånna som ingen annan gör så dem är lite kenpiga att lösa (: ett som vi hade nydligen var att han bet mig i benet när han antigen tyckte det var jobbigt eller när han blev ivrig när vi red ut, detta låter la säkert helt sjukt men han lix. bara stanna och vred huvedet o halsen mot skänkeln och försökte bita än :o haha den lilla sket hästen! Och det hjälpte inte att man drog i andra tygeln han bara ignoearade den och då kändes de bara onödigt att sitta där och slita i tygeln så ända lösningen var att kicka på han framåt för då tappade han lite balansen och var tvungen att gå framåt och ja om man då gasade fram några meter fick man sen hålla jätte mkt i vänster tygeln och vara beredd hela tiden! och ja de funkade ju tills han kom på att man kunde typ backa ner i dyket vilket var obehgligt, och då så släppte man ju tyglarna och då gick han fram men sen tog man ju tyglarna annnars så skulle jag nog vart i kina nu lix :o haha. m
så ja han kommer på lite knepiga grejer den lilla ponnyn :) men nu har jag lärt mig lite mer hur jag ska göra och rida när jag rider ut! man kan inte släppa han lite för då får man inte stopp haha man måste hitta dem rätta knapparna och rätta tempot (:
I höstas så tömkörde mamma han mkt då han var stel i korset och de hatade han också så då var han riktigt dum det är nog ända gången har vart dum mot mig och mamma han bara började kicka maxat mot oss för han tyckte det var jobbigt, så vi hade lite problem där med tömkörningen men han hade välldigt mkt energie så lite var det la drf också (; men nu går han även som en klocka när vi tömkör han ;)
Vi båda har en stark vilja därför passr vi bra tillsammans och har nu lärt oss att sammarbeta!

Så här kan han ibland göra när man fattar gallop.
För ibland när jag ska fatta gallop så är han lite lat och försöker springa in i gallopen och när han  gör det tar jag ner han till skritt/halt och sen fattar jag om och då blir han lite förvirrad och vågar inte ta för sig lix. "får jag fatta gallop nu?" och då så galloperar han lite stilla stående men då är det bara att kicka fram han ngn meter så han kommer igång i gallopen ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du ett par sånna här http://hastutrustning.hastnet.se/sok/annons.php?aid=219293&kid= stövlar? Fast i svart då? Dina ser så jäkla fina ut och skulle vilja ha ett par sånna som du har men den bilden så ser dem så konstiga ut.. ? ;)

2010-06-18 @ 11:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0