Svar på frågor - frida

Postat av: linneaaaa ;p

Hur länge har ni ridit ?
red ni på ridskola innan ni fick egna hästar å så ?
Ni har era hästar på nääs va ? :D

kolla gärna min blogg ;)

10 år till hösten
Ja, red på ridskola i 7år eller nåt..
Yes :)

vad gör ni när ni inte är i stallet?

Eh jadu, allt som alla andra gör när dom inte är i stallet, är med kompisar shoppar skola tränar osv :)

Postat av: Emma

Hur långa är ni? och hur höga är era ponnyer? :)

Super bra blogg!

Jag är 169 och lallie är 146.0 i think!
Åh tack vad roligt att du tycker de! :D

Postat av:

var köper ni oftast eran utrustning, vilken affär/hemsida?

+ kan inte ni lägga upp bilder på eran utrustning, på allt! eller det som ni använder, träning, tävling mm..

superbra blogg (Y)

Tyvärr lyckas jag alltid köpa vänliga kläder för mina pengar.. men om jag köper så blir det oftast på svenskridsport i kba. gillar inte att köpa från nätet :)
Jo kan försöka göra de :)
tack :)

Postat av: hej

1.har någon av er en pojkvän?
2._Hur höga är Ragge och Lallie?
3.Ska någon av er vara med på Varbergshoppet?
Tacksam för svar:) glöm nt att ni har den BÄSTA
bloggen(L)

1. Ja det har jag :)
2. 146.0
3. nix :)
haha tack :D

Postat av:

1. Finns det någon B , C , D och häst som ni skulle vilja ha eller tycker är fina. Kanske någon ponny/häst som inte är så "kända".
2. Hur lång tid tar det för er att åka till stallet?
3. Vad läser ni för mer hästbloggar?

1.Hmm asså det finns galet mycket fina hästar som jag inte skulle tackat nej till! Men om jag skulle få välja så är det
B- Mr Pontiac, red honom när jag var yngre och saknar hn galet mycket!
C- har ingen aning faktiskt, men skulle nog vilja ha cleopatra då, en ponny jag hyrde sommaren 08 roligaste ponnyn jag ridit!
D- Cyrano de Bergerac som min kompis caroline äger! coolaste ponnyn jag vet :)
2. 15 -20 min med bil :( skit långt!
3. Jag läser inga hästbloggar typ, häner någon gång ibland. Läser bara modebloggar :)

Postat av:

Har ngn av er varit med i gp-ponny? För det var en ponny som var i nästan den färgen som lisas ponny är? :)

Jag har inte varit det, :)


Postat av: Jessica

Vad är ert bästa köp till er ponny respektive er själva (hästrelaterat)?

Har ni något stort mål med er ridning, t.ex. OS?

Oj, har seriöst ingen aning av vad det är det bästa som jag har köpt till lallie, men till mig själv va det nog mina tretorn stövlar som tyvärr inte finns mera :(

Har inget mål med lallie egentligen, bara att vi ska ha så roligt som möjligt! 

Postat av:

i vilka bedömningar kan man kvala ponny till MSVB hoppning, kan han kvala i la lagklass å A:0 elr bara i två faser?

Ingen aning, men har för mig att det inte spelar någon roll vilken bedöming.

Postat av: Felizia

Hur många gånger i veckan går era hästar?
och hur ofta hoppas dom?:)

oftast 6,
Viss veckor händer det att de blir 2 ggr, andra blir det ingen så helt olika beroende på om jag sa tävla eller något annat. :)

Postat av:

till båda:

1. finns det någon ponnyryttare ni beundrar? :)
2. vad tänkte ni när ni provred era ponnier? :)

1 Beundrar faktiskt inte så många ponnyryttare, och vet inte varför jag inte gör det.
2 HAHA har nästan glömt, men tyckte att han var pigg och typ stark minns inte mera hehe

Postat av:

Vad är det för tröjor ni har på er på bilden i headern? Haha^^

antar att  du menar dom svarta? det är Ralph Lauren, finns att köpa i dom flesta märkesbutiker som säljer de märket, annars finns dom garran på NK :)

Postat av: Julia

Hur höga är Ragge samt Lallie?
Hur långa är ni?
Ta inte det här illa nu, verkligen inte! Varför rider du med halsförlängare på Ragge och inte bara lära dig vanlig dressyr eller jag vet inte hur jag ska formulera det.. ;)

+ att eran blogg är super!

Lallie är 146.0
169
tacktack :)

Postat av: Sofia Anderberg

1. Bor ni i Floda, eller bor ni i stenkullen eller lerum eftersom era hästar står på nääs? ;)
2. hur lång tid tar det för er att komma till stallet?
3. läser ni bara hästbloggar?
:)

1.haha Nejnej! jag bor i partille heh
2. 15-20 min
3. nästan inga :)

Postat av:

Vad är era svagheter respektive starka sidon inom ridningen?
Vad kostade era ponnyer?
Vad har ni för mål med ponnytiden?
Vad hade era ponnyer gjort innan ni köpte dem?
Vad har ni för mål med ridningen?
När planerar ni gå över till storhäst?

1. En stor svaghet jag har är att jag har dåligt sjävförtroende när jag rider, typ att jag slutar rida när det blir för högt då jag hatar höjder,  finns mycket mera dock är det inte så intressant att läsa.. kommer inte på några starka sidor, men typ kanske att jag är envis och väldigt bestämd?
2. Haha asså varför denna fråga varje gång på alla frågestunder? Tänker inte säga vad lallie kostade för ingen har med det att göra :)
3. Asså inga speciella typ, men att ha så roligt som möjligt :)
4. LA i dressyren och hoppningen
5. Har inga stora mål.
6. Tänkte skriva ett litet inlägg om det nästa vecka om allt går som jag vill!

Postat av: ida

hur gammla är ni ?
vart bor ni ?
när köpe du frida lallie
?

Fyller 16 till hösten
Gränsen till göteborg
För lite mer än 1 år sen, i falköpning :)

Postat av: carolina

började ni på ridskola?
när fick ni er första häst?
när började ni tävla?

Ja det gjorde jag.
När jag var 14
När jag red B-ponny, va kanske 12 eller nåt :)

Postat av: joanna

hur länge har ni haft era hästar?
hur hittade ni dom när ni skulle köpa dom?
var ni medryttare/hyrde/foder innan ni fick era egna?
varför valde ni att ställa hästarna just på nääs?
(:
 
1. Lite mer än 1 år
2. Hastnet.se
3. Jag hade både medryttarhäst och hyrde! tycker att det är en smart sak att göra när innan man köper egen :) Funkade jätte bra för mig och min familj då mina föräldrar innte kunde så mycket om hästan innan jag blev medryttare eller hyrde :)


Kommentarer
Postat av: louise

Frågestund på bloggen!

Fråga gärna något du också, ska försöka svara på allt :)

www.louiseekatarina.blogg.se

2010-06-22 @ 19:01:20
URL: http://louiseekatarina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0