Back to where we used to be!

Fick en kommentar om hur det går med ragge nu och jag har ju helt glömt av att skriva om min prins utan bara suttit och gnällt om att det inte finns något att blogga om! Så nu ska jag försöka få ändring på det och ni ska få höra lite mer konturneligt om hur det går med ragge, mer utvärderingar av ridpass osv.
Men nu ett inlägg över lag om absolut världens finaste ponny♥

Ja som ni säkert redan vet så har ju ragge börjats rida igen efter sin skada och nu har han blivit riden i 2 veckor alltså kanske 5-6 gånger, rider ju bara var 3dje dag eller gjorde nu ska jag börja rida mer!

De 1 första Ridpasset som var för ca 2 veckor sen kan jag säga inte var något direkt jätte lyckat ridpass med tanke på att han fortsatte att stanna fast än han gick på smärtstillande, och ja haha ponnyn är ju envis och lat i huvudet inget snack om saken att den här lilla krabaten är riktigt jävla bekväm och nästan oövertalad.
Men så på vårat första ridpass så red jag ju ut med emma och emilia vilket vi gjorde mesta dels för att få han att tycka livet är rajtantajtan och inte behöva gå inne i knök full manege, men hjälpte detta ? Nej självklart inte han stannade så fort jag skulle göra något som jag ville, det gick han alltså inte med på och han är inte lätt någonstans när han håller på så för som jag sagt så går han inte att få fram (eller gick inte rättare sagt).
Och sen är ju denna ponny så fruktansvärt korkad ibland va haha så när han väl går fram har han ju damp och bara rejsar iväg -.-, men till slut fick jag ju lite kontroll på han tills på sista biten på väg upp mot stallet då började jag ju kräva av han att han skulle gå i form och ja då blir han förbannad, man känner det verkligen på han, han tjurar ihop totalt och bara stannar och sen skjuter han brukar inte skjuta men med tanke på att emma&emilia var med och dem skrittade vidare upp mot stallet så blev han ju lite engslig men han kunde ju hålla på så gott han ville för mig spelade det ingen roll jag hade gott om tid.
så vi skuttade upp längs hela ängen lite fram och tillbaka och åt sidorna men när vi väl kommer upp på siste vägen mot stallet så stannar han (100 m från stallet) så mamma fick komma med en soppekvast och det räkte att det bara lät lite om den så gick han med en välldans fart framåt I FORM, det var ju lite det som var hela grejen att jag skulle vara envetare än han och vinna och jag kan säga så mycket som det lilla med kvasten hjälpte asså.

Nästa gång jag red så stannade han bara 1 gång och detta var inne ridhuset och sen fick jag fram han själv med hjälp från tiina som kom med riktigt bra tips och därför bestämde jag mig för att jag ville träna för henne för hon har alltid vart en utav mina "dressyr-idoler", jag tycker hon rider så ruskigt bra och hennes hästar är otroligt fina och ja lite det är ju mitt mål nu hehe att ragge ska bli lika fin som dem det kommer ta ett tag antar jag med han är värd all tid i världen.
Och träningen i fredags gick lysande tills i slutet när han blev lite trött och det kom inte många hästar osv. Men jag är ytterst nöjd och på fredag är det dax att träna för tiina igen.

Det var ju nästan bara att sätta ribban direkt så slutade han med tokigheterna.
Och jag tycker att det går bättre och bättre :)

Jag ställer upp för dig och du för mig, vi kämpar Tillsammans !

Så himla taggad på att få han fin och muskla och stärka han, för jag svär att det är en sån himla fin ponny bara det att vi inte riktigt haft turen på våran sida men snart vänder det och vi är ute på tävlingsbanorna igen.
Vi ska bara bli ett igen som vi var i våras/sommras, då jävlar, och ja efter nyår är han 7åring och hoppar avd a och ja vi kommer bli farliga ;)

Något ni undrar över? Fråga isåfall.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Asså det är så roligt att höra att det går framåt. Det ska bli riktigt kul att få se er börja tävla igen :)

2010-11-23 @ 06:41:18
URL: http://norrakullensstall.blogg.se/
Postat av: Elin

För 2 somrars sen hade jag en sommarhäst som vägrade att gå och gick ett tag om någon gick bakom med longerlina. Tyckte det var jättejobbigt och till sist så rusade han rakt in i skogen så jag flög av när ett träd sopad mig ur sadeln. Så då fick jag byta häst. Men nu är han tydligen bra igen dom sa att han kan ha såna perioder... :/ Hoppas din häst blir bra snart ;)

2010-11-23 @ 07:30:22
URL: http://fredriksbergsnobel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0