Dagen

Godmorgon!
Hade sovmorgon enda fram till 12-13 tiden. Fick då ett samtal om att några hästar hade smitit in tillvarandra i hagen så fick komma och byta hagar på dom.
Sedan fixade jag i stallet, bytte vatten, putsade all utrustning och lite sånt.
Dumle får stå idag.

Igår så broddade jag runt om, såå segt men såå värt. Dock har han inte snösulor ännu vilket gör det ännu mer lockande att få rida i snön på våran åker.
Red iaf igår lite i paddocken, barbacka på hans vintertäcke. Han va sjukt skön att sitta på! Inte alls skumpig!

Han går nu med ett 400 g fodrat vintertäcke med hals från börjes.
Har nu två st exakt lika dana täcken med hals pga att busdumle och busjasper lyckades få sönder det första.. Men det är iaf på lagning nu, tycker det är skönt att ha två st täcken som är samma, dom blir så jävla äckliga när hästarna nästar står dygnet runt med ett och samma täcke..

Billigt och bra!
800 kr för både täcke och hals
.
Dock märkte man ju ¨på kvaliteén att det fort gick sönder, tur att man kan laga täcken!

Nu ska ja dra mig upp till min lägenhet och äta (sitter i skolan nu..).
XOXO ANDREA


Kommentarer
Postat av: Anonym

ÅÅÅ våra har samma täcken;)

2010-11-27 @ 17:12:24
URL: http://caarolineliljenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0