Hästliv!

Lång historia men ska försöka fatta mig kort.
Anledningen till att jag ens började rida va min mamma, fast intressed var endå mitt eget.
Började när jag var 4 år att rida på nääs kl 10 på söndagar. Och sedan dess har jag ridit tills idag, altså hela 12 år.

Den 1 april 2003 flyttade jag från partille till floda och fick min första ponny.
En tjock vit b-ponny på bara 118 cm
född 1992 och hette nässlan.
Världens bästa första b-ponny.
Envis men super snäll, busig men lat.
Den ultimata b-ponnyn.
Vi tävlade upp till LB tillsammans.


Såldes 2005 till motala där han bor även idag.

Vi tyckte det var väldigt svårt att sälja ponnyer så bestämmde oss för att jag skulle gå direkt över till d-ponny.
Åkte till ett försäljningsstall för att egentligen kolla på en svart d-ponny. Men där hade dom även Phnissa som jag sen köpte. Ett då 8 årigt sto som hade startat LB. Hon var supersnäll och jag provred henne bara en gång.
Hade henne i nästan hela 3 år. Startade tom. regional LB med nolla. Tävlade även lägre klasser dressyr med en del placeringar.
Men försent insog vi att jag inte kunbde utvecklas med med den ponnyn eftersmom jag bara va typ 150... HAHA, så vi sålde henne för att kunna köpa en mindre ponny.

Såld 2008 (inga bilder på denna datan)

Nu ska ja försöka skriva lite om Filip..
Köpte han den 15 augusti. Sån underbar liten ghalenpanna! Pigg som tusan men världens snällaste!
Startade LC i nygård någon månad senare och vi vann våran första start.
Vann sedan debuten i LB och nollade debuten i LA.
Nollade även grunden i debuten i MSVB.
Lyckades kvala in till Gp-ponnyn semin 2 ggr och senaste gången gick vi till final.
UNDERBART!

Efter gp-ponnyn så tappade jag min "c-ponny" ridning.
Innan sommaren kom hade han ALDRIG stannat på ett hinder på tävling och ALDRIG lämnat banan med mer än 4 fel. Altså var hans sämsta resultat på nästan 2 år ett nedslag.
Hoppade LA/MSVB hela sommaren med blandade resultat men jag satt och höll i han hela tiden! Kunde inte rida så som jag brukade, filip ville ju bara att jag skulle svänga och gasa. Vi hade helt enkelt växt ifrån varandra. I samma veva så köpte jag min d-ponny vilket kan ha en del i detta också.. Jag var ledsen över nästan varje tävling - inte över resultaten utan över faktan att vi faktiskt har växt ifrån varandra på alla sätt och vis.
Tillslut så beslutade jag mig för att inte tävla honom något mer.

Den 29 oktober 2010 åkte min ögonsten till den nya ägaren
finns inga ord om hur mycket jag saknar honom och våran tid
v ä r l d e n s b ä s t a c - p o n n y


10 juni 2010
Köpte jag Carraig Donn.
En 5-årig connemaravallack import irland ett halvår tidigare.
Pigg bångstyrig okontrolerbar liten sak då.
Men så söt!

Har kommit mycket lång i sin utbildning, går i stadig form, skänkelvikning, galoppombyten, ryggning, öppna och sluta. Han lär sig jättefort och är superduktig!
VÄÄÄRLDENS snällaste i all hantering, så jävla lugn hela tiden.
Hoppar som F*n, har aldrig stannat med mig *peppapeppa*.
Hoppar med enkelhet runt 110 banor och är ALDRIG tittig på något.
Startad 2 tävlingar
Ätrabygden
LC: 13 fel 2 ner en volt och en halt
LB: 0 fel (L)

Billdal regional
LB: 8 fel, 2 ner
LB: 12 fel. tre ner

vi är inte alltid överäns på banan men har ju bara startat 2 tävlingar tillsammans så rutinen kommer med tiden!
Nästa tävling blir 11 december.
LB & LB+5

Målet för nästa år är att kvala in till ungponny-sm för 6åringar.




Kommentarer
Postat av: Linn

Vem äger den vita ponnyn? Jag bor nästan vid Motala så det skulle vara lite kul att veta :)

2010-11-12 @ 10:27:23
URL: http://ztreliin.blogg.se/
Postat av: Emma

hur lång är du? :)

2010-11-12 @ 17:35:48
Postat av: sara

förlåt , men du är KORKAD som hoppar högre och högre när du inte ens går felfri ? din häst kommer bli HELST förstörd och knäckt i psyket och fyskt! ( stavningen ) man hoppar låga klasser tills man går felfrit , man höjehöjerhöjer inte.

Men det är sådana som du som förstör det fina i ridningen , tyvär.

2010-11-13 @ 11:35:06
Postat av: tessan

Phnissa?Var det ett svart Sto som ni sålde till Filippa Hallin?

2010-11-13 @ 23:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0