hej igen!

Åh, hej på er bloggläsare!
Gissa vem som sitter här och skriver?(A)
Hoppas ni inte har glömt av mig helt..!

Linn Olsson (schalalaaolsson)


Det bara kliar i fingrarna på mig kan jag lova, sinnes längesen jag bloggade nu och ibland saknar jag det verkligen! Medans det också kan vara skönt, jag har fått testa på att ha en riktigt stor blogg och det räckte änna efter ett tag. Men en gästblogg hos goa Lisa och hennes kompis satt inte helt fel ikväll ;) hehe!

För er som inte känner igen mig sen innan -

Jag heter Linn Olsson och bor på en hästgård på Tjörn (norr om Göteborg).
Jag är 15 år och satsande tävlingsryttare inom hoppningen.
Innan drev jag en stor hästblogg under namnet "schalalaaolsson" där läsarna fick följa mig i min vardag och mina hästar. Resultat, filmer, bilder, träningar - aa, ni vet la i detta fallet hur en hästblogg brukar funka. Sen stack jag ut på grund av mycket åsikts-inlägg - jag älskar att skapa reaktioner och diskussioner, vilket jag verkligen gjorde i min blogg då och då :)
Att ha drivit schalalaaolsson har varit något av det mest lärorika och roligaste jag någonsin gjort faktiskt :)
Jag hade i slutet runt 2000 unika läsare varje dag, och där nöjde jag mig. Det nådde en gräns där allt blev för stort och för ca två månader kanske valde jag att lägga ner.
Nog snackat om det!

Jag har en D-ponny och en storhäst, vi är även på jakt efter ännu en ponny som i första hand ska vara min systers. Vi har även en gammal B-ponny hemma (mamma gillar att samla på hästar nämligen) och flera inackorderingar i stallet.

Min tävlingsponny Winnetoo -

(regional L:A(110cm) på Valsäng pokalhoppet 2010)

Winnie som han också kallas är en D-ponny valack född 2003 som varit i min ägo i ca två år. I våran resa har det verkligen varit blod, svett och tårar - men skam den som ger sig! Nu funkar allting och han tävlar bland ponny eliten numera och nollade senast igår en Nationell L:A på Änglahoppet. En utav sveriges bästa ponnyer GRARNTERAT, han kommer gå hela vägen. De bara är så!





Silvia är storhästen vi haft hemma, som vi faktiskt mer eller mindre räddade livet på. Mamma och pappa tog släpet ner och hämtade henne i snöstorm nere i skåne i vintras efter att bara sett henne på bild, men tack vare det lever hon och mår bra idag (vill inte gå in mer på detaljer om varför hon inte skulle gjort det annars öppet här..) Men iaf, världens goaste häst som jag har extremt starka band med ♥


(samma vecka när hon kommit till oss, så såg hon ut då..)

Nu mera ser hon ut såhär..!




Nu till er som redan innan känner mig, det är till er detta inlägget är riktat till mest ♥
Ni anar inte hur mycket jag saknar er ibland, när allt känns skit kan jag inte längre sitta och godkänna tre-fyra fulla sidor med pepp och feedback kommentarer från er, jag kan inte diskuttera saker med er, ställa frågor om det är något jag är osäker över osv. Ni tog en stor del i mitt liv innan och nu är det bara puts-väck, känns riktigt riktigt konstigt ibland!

Tänkte dra hur mitt liv ser ut lite just nu, vad ni missat osv ;) Har hänt en hel del saker faktiskt, både bra och dåligt.

Kan ju börja med det värsta av allt - Goldfever var INTE frisk och hade inte lite saker i anmärkningarna heller :/ Så inget köp av honom tyvärr :( Känns förjävligt rent ut sagt!


Kan ju uppdatera lite om Änglahoppet också där Winnie gjorde sin sista start idag faktiskt - och han har varit hur jävla fin som helst, ni anar inte!!
Har varit tårögd av stolthet efter varje runda, vi har verkligen haft teamwork och gjort vårt bästa genom hela det här nationella meetinget. Har hoppat upp till L:A+5 och har även satt en nolla i L:A till!:D
Alltså nu bara en kvar tills vi får starta MSV B - tanken är att debuten går i Grevagården!

Självklart ska ni få de filmer som hunnit upp från helgen med -
L:A - NOLLA!


L:A+5 - A:Oa, 6:e bästa tiden utav 70 startande!:O


Ser ni vilken skillnad sen sist?! Det har verkligen hänt någonting och det känns så sjukt skönt att det verkligen börjar funka så bra som jag hela tiden trott att det borde kunna göra! Fina Winnetoo ♥

Annars är det bara bra med mig, hoppas det är det med er också :)

Höstlov och det har varit en riktig party-vecka, blir ni förvånade?(A) haha!

Nä, men hoppas iaf att det är riktigt, riktigt bra med er!

Om jag ska vara ärlig har jag lite funderingar på att starta en blogg tillsammans med någon, vi får väl se..
Har lite olika ideer kring det där.. Håll det på minnet så kanske jag startar upp en blogg snart igen? ;)

Jag hoppas att vi hörs!

Kisssss & bigbigbig LOVE



Bjussar på lite avskeds-bilder ;)


Bara timmars gammal bild ;) Från Ängla idag.



We miss
you



Kommentarer
Postat av: Carolina

Vad man har saknat dig Linn! Det har blivit lite tomt ;) nu håller vi alla tummar för att du börjar blogga igen!

2010-11-06 @ 22:07:16
Postat av: julia /http://jjuliaosofiee.blogg.se

ååh linn hon e galet saknad i bloggvärlden den bruden!

2010-11-06 @ 22:15:19
URL: http://jjuliaosofiee.blogg.se/
Postat av: Erica

Förstår inte riktigt ska du sälja Winnie ? :O

2010-11-06 @ 22:20:27
URL: http://Tygeltag.bloggplatsen.se
Postat av: agnes

så jävla bäst!du bara måste skaffa blogg igen!!

2010-11-06 @ 22:29:36
Postat av: johanna

gaaah, vad fina ni är! :D<3

2010-11-06 @ 22:38:50
URL: http://johannabrogard.blogg.se/
Postat av: tilde bergman

Åh Linn, du är verkligen helt outstanding! Hoppas absolut att du börjar blogga igen, varit grymt deppig det senaste för att inte kunna läsa din blogg varje dag... Du är legend!<3

2010-11-06 @ 22:56:47
URL: http://horseaholic.blogg.se/
Postat av: Ewe

asså allt e bara så GALET bra när du bloggar, saknar din blogg sååå mkt!! :O

2010-11-06 @ 22:58:37
Postat av: Linn Olsson

Jag blir ju på riktigt sugen att börja igen när ni är så goa (A)

2010-11-06 @ 23:21:49
Postat av: Felicia

Vi saknar dej jätte mycket Linn! :O

2010-11-07 @ 00:01:31
URL: http://flicans.shapemeup.se/
Postat av: beckaa

LINN!! :'D <3

shit va jag har saknat din blogg, inlägg och åsikter! :''')

Jag ser VERKLIGEN en stor skillnad på winnie. Han har alltid varit grymt fin, men nu har han fått ännu mer muskler och rutin.

Hoppas på ny blogg (A)

love♥

2010-11-07 @ 17:32:02
Postat av: Ella

Linn har saknat din blogg skit mycket!! Snälla snälla starta en blogg igen! Har funderat jätte mkt hur du har haft. Jätte kul att vi fick veta! Lycka till med allt! Stora kramar!:)

2010-11-07 @ 18:00:58
Postat av: Annie

Saknar din blogg! Av ren vana klickar jag fortfarande in på den..;)

Synd med Goldfever..

Lycka till med Winnie och Silvia! Du har sjukt fina hästar som kommer gå långt om dom bara vill :)

Hoppas det går bra med MSV starten också :D

2010-11-07 @ 18:01:21
Postat av: Ella

Linn har saknat din blogg skit mycket!! Snälla snälla starta en blogg igen! Har funderat jätte mkt hur du har haft. Jätte kul att vi fick veta! Lycka till med allt! Stora kramar!:)

2010-11-07 @ 18:01:49
Postat av: Catrine

Vi saknar dig sjukt mycket Linn (L) Kom tillbaka!

2010-11-07 @ 18:14:23
URL: http://catrinek.blogg.se/
Postat av: malin

gud så tråkigt med gold fever :(



hoppas du drar igång bloggandet igen saknar det verkligen <3

2010-11-07 @ 19:04:52
Postat av: Amanda

vi saknar dig linn!

2010-11-13 @ 22:08:37
URL: http://fotografamandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0