My love

Igår var jag helt glad över att ragge gick så himla fint hela passet, asså verkligen sjukt fin!
Massa fina sjänkelvikningar och gick i form ridpasset egenom, så jag var verkligen jätte glad.Han stannade bara en gång och sen försökte han stanna några mer gånger, egentligen mer en vanligt men jag brydde mig inte så mycket om det för jag hade en sån känsla och shit ja han ver riktigt fin.
Men idag ändrades allt han går inte längre på smärtstillande och nu börja han stanna, GRÖVRE han blev så där att han gick inte få fram med mina hjälper eller med hjälp från marken, och detta kan tyvär bara betyda en sak han har ont. Tyvär är det nog så så nu ska vi boka tid på någon klinik igen och denna gången ska vi röntga frambenen förhoppningsvis, för så här är inte normalt för en häst att bete sig hästar föds inte dumma!
Och min dressyr tränare hade faktiskt samma problem med sin förra häst, den gick och bromsa i nästan varje steg och han hade liggament på frambenen och fick tyvär avlivas, nu hoppas jag för allt i världen att han inte kommer behövas avlivas men känslan är den samma som hon beskrev att han vill inte jobba för det gör ont och han går och bromsar i varje steg.
Jag som verkligen hade fått upp hoppet nu om att nu är han bra och så kommer detta.
Som detta tar på mig, orkar inte nu även fast han är värd allt men det är så jobbigt och alla ni som har hästar som vart/är skadade ni vet hur jobbigt det är.

Aja 2 bilder från idag ilfl!


Kommentarer
Postat av: felicia

BYT STIGBYGLAAAAAAAAAR! =D

2010-11-26 @ 21:20:50
URL: http://ryttaremottoppen.blogg.se/
Postat av: erika

Sjukt tråkigt att höra!Jag som verkligen sett fram emot att se er utvecklas tillsammans.Hoppas verkligen inte det är något allvarligt med honom!:/ :)

2010-11-26 @ 21:26:57
URL: http://equistar.blogg.se/
Postat av: JOHANNA !

fyyy vad gulligt det var med nalle puh ! :D

2010-11-26 @ 22:32:02
Postat av: Anonym

Usch vad tråkigt, när du trodde att han höll på att bli bättre igen lix! :( Förstår att du är sjukt orolig! Hoppas verkligen att det löser sig!

2010-11-26 @ 23:29:20
Postat av: Anonym

IAF!

i alla fall



ilfl*?

i l.. fall l.. ?!?!?

2010-11-27 @ 08:18:16
Postat av: Tove

:'( Hoppas att det löser sig , håller alla tummar och tår att han ska bli bra!

2010-11-27 @ 10:25:00
URL: http://abelson.blogg.se/
Postat av: Johanna Grant

håller alla tummar för er Lisa, finns alltid<3

2010-11-27 @ 12:20:58
URL: http://johannagrant.shapemeup.se
Postat av: warnmark -hästblogg

Hoppas det löser sig Lisa. Är så otroligt tråkigt när det börjar gå uppåt igen och så vänder det lika snabbt igen :(.



Är det Åby nu har varit på med honom?

2010-11-27 @ 14:00:47
URL: http://warnmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0