Perfektionist i stallet!

Läste nyss på en tjejs blogg om att vara perfektionist i stallet och hennes text påminnde lite om mig själv faktiskt!

Jag är verkligen pet noga när det gäller mitt skåp, mockning,utrustning och maten!

Skåpet klarar jag inte av när det är smutsigt/stökigt men mamma stökar ner hela tiden så störande -.-
Alla mina träns asså åhh jag älskar dem ju och putsar dem nästan efter varje gång jag ridit inte pet noga men bara tar bort det mest och sedan "virar" jag ihop dem, och ah det är som en sån tvångtanke jag fått att även om jag inte hunnit puttsa dem så MÅSTEMÅSTEMÅSTE jag vira ihop dem klarar inte av att se dem när dem hänger med alla remmar helt tokigt nej fy. Och schabraken måste ligga i en bra ordning, lindorna måste vara ihop rullade och benskydden måste hänga/ligga rätt osv. Men jag gillar att ha ordning i skåpet annars hittar man ju inget och så ser det ju förjävligt ut, skulle nog aldrig bara kunna trycka in ett par smutsiga lindor elle liknande i en låda nej usch.
Men sån här har jag inte vart innan kan jag säga utan det är en viss *andrea* som har smittat av sig ;P

Mockning när jag mockat klart så måste jag liksom "harva" boxen med grepen för då kommer det alltid lite mer skit och då måste jag ju göra så tills det försvinner, och det ser så mycket mysigare om det är helt platt och rent (har torv) ut!
Fast mockning kan jag slarva med när jag inte hinner då tar jag bort allt men hinner ju inte stå där och kratta haha.

Utrustning, haha jag tycker jag själv är löjlig med det här asså men kan ändå inte låta bli.
Varje dag när jag rider måste jag ha ett schabrak som passar till det jag har på mig, spelar ingen roll om jag ska träna eller rida ut i skogen typ eller om jag bara ska gå ut och gå med ragge, det ska matcha så är det, inte till överdrift men har man lite rött på tröjan el. liknande så kan man väll ta ett rött schabrak osv, ska jag ut och gå så har han ett marint och ljusblått täcke på sig så kan jag väll ta mig tid att linda bena med ett par ljusblåa lindor. 
Ni fattar ?
Men sen har jag ju mina "hemma" shabrak och mina "tävlings" schabrak så man känner sig extra fin på tävling och träning fast ibland kan jag fuska lite och ha dem fina schabraken hemma också haha.
Klockrenaste kommentaren av linda från i vintras när jag kom in i ridhuset "här kommer bruden i lyxförpackning" 
haha men lite så är det, ragge förtjänar det bästa och förtjänar att vara snygg :D

Och Maten HAHA typ ett skämt, när jag gör ragges mat burkar så lägger jag alltid upp det i en specielle ordning så det ska se extra gott ut typ som en gourmet-middag, Först havre sen mineraler sen b-jäst och sen pricken över i't moroten som är uppskärd lite snyggt. Haha men sån är jag det måste ju se gott ut även fast allt blandas runt i en salig röra när man häller det i krubban ;D

Hur är ni med sånt ? är ni noga i stallet ?

Kommentarer
Postat av: Nellie

Haha, jag känner igen mig jätteväl, är precis sån också!

2010-11-15 @ 07:01:39
URL: http://classicalpony.blogg.se/
Postat av: sara

sån är jag också. älskar o ha snyggt i stallet, får panik annars haha! ;d

2010-11-15 @ 13:55:02
URL: http://sarablomstrand.blogg.se/
Postat av: tove

hahaha jag är precis som du, petnoga med allt! speciellt med att matcha oavsett vad jag ska göra, även fast jag vet att det inte spelar nån roll när man bara är hemma ;)

2010-11-15 @ 17:07:17
Postat av: nelly

haha , precis som jag då . kan bara inte ha på mig en brun tröja ljusblåa benskydd och rött schabrak och blåa benskydd ! HAHA <3

2010-11-15 @ 17:29:19
URL: http://ccchipper.blogg.se/
Postat av: Sofia Inelind

Haha exakt så är jag ! Fast mitt skåp är lite stökigt bara men det känns mycket bättre tex när man har mockat ordentligt än slarvigt!Får utbrott på mamma när hon mockar, helva av den skiten som fanns från början är kvar och ligger utspridd ?

2010-11-15 @ 20:27:40
URL: http://jennyochsofia.blogg.se/
Postat av: majja

Roligt att du kände igen dig! :D

Men haha, dedär med maten känner jag igen mig på med! x')



Jag lägger alltid i samma ordning & morötterna & äpplerna måste vara bra skurna & dom måste också ligga fint i hinken xd

2010-11-15 @ 20:35:12
URL: http://[email protected]
Postat av: agnes hansson

då är du inte ensam :D

men ska du kolla på SRG i morgon :D:D?

2010-11-15 @ 21:14:44
URL: http://aagneshansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0