Svar på kommentar

Är sälja honom ett mål? Varför köpte du en d-ponny, unghäst om du ändå ska sälja honom? Svara gärna i ett inlägg eller på våran blogg :-)

Svar: Sälja kan mycket väl vara ett mål. Jag köpte en unghäst för utbildning, hade jag velat köpa en häst för att tävla högre och högre och vinna så hade jag köpt en ponny som redan gått sm och allt. Nu valde jag en ponny som inte gjort något just för att vara med från början.
Så ja, jag har som mål att sälja honom för att 2012 rider jag mitt sista ponny år och då han måste säljas. Så varför sälja är ett mål är för att det är något jag tänker lägga ner mycket tid på för att jag vill verkligen ha någon som kan ta vara på hans kapacitet. Jag utbildar en ponny åt någon annan kan man säga om man ska vara riktig känslolös och bara tänka på honom som tävlingsponny, inte för att det nu är så utan för att det år så man tänker när man läser en annanons.

Folk skrev även att dom tykte jag tänkte på honom som en maskin vilket jag verkligen inte gör. Men vad ska man skriva för mål tycker ni då lixxom?
- bli ett med min häst?
- lära känna varann bättre?

Seriöst!? Sånt är viktigt kan man tycka, men lika viktigt är det att hästen ska kunna gå med flera ryttare på ryggen och vara väluppfostrad. Att få ett band med hästen ingår i allt arbete man gör med hästen och hästen får ofta ett band med alla de människor som hanterar den dagligen och det är ingeting värt att läga ner tid på de här med "tillit" och sånt för det kommer automatiskt.

och nej, jag tänker mig inte dumlebus som en maskin, han är ju lilla bäbisponnyn <3.



XOXO ANDREA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0