Svar

emelie om Bilder från SRG idag!:
Hej! Jag var på öppet hus idag på varbergs ridgymnasium! Det är inte detta va? är det kungsbacka du går på ? Skulle vara JÄTTE kul om du kunde skriva lite om det i ett inlägg! och gärna visa fler bilder på hur det ser ut och så :) ska dit nästa v på öppet hus.
Ha det bra :D

Svar: Nej jag går på kungsbacka.
Kan försöka ta lite bilder och lägga ut (när jag har internet...)
Fast just nu ser det ut lite som en byggarbetsplats men jag lovar att det säkert kommer bli superfint!
För hästfolk är det de ultimata gymnasiumet. Vi har väldigt bra lektioner som ger oss mycket tid i stallet. Dvs inte 1000 läxor per vecka..
2-3 dagar i veckan har vi ridning.
Hoppning med Mia Ingvarsson, tävlar höga klasser i hoppning.
Dressyr med Anna Modée, super bra dressyrtränare. Deltagit i lag i SM, EM & VM samt utagen till os-laget en gång i tiden osv.
Markarbete med Eva Frantzich, har tränat något landslag i dressyr kmr inte ihåg vilket..

Man har stalltjänst några dagar varannan vecka så tar man hand om stallet på morgon, lunch och em. Dom dagar man inte har stalltjänst är altså allt åt hästen redan fixat när man slutar skolan! Dvs. mockning, hö-påsar, in och utsläpp.
Man har även helgstalltjänst några ggr per termin. Dom helger man inte har det fixas samma sak som på vardagar.
Skit skönt!

Läser man vårat schema kan de se ut som om vi har rätt långa dagar men vi har ju som sagt markarbete, dressyr och hoppning och detta kan ju ta upp en hel eftermidda trots att man bara rider i en grupp. Vanligtvis har vi 1-4 "vanliga" lektioner per dag.

Jo det är typ dethär jag kan skriva!
Många tror säkert att man inte kan bli något av detta gymnasiumet. Men man får högskolekompitens! Det är typ det jag kan säga om ämena och så utan att säga något som är felaktigt...

Ska försöka lägga upp bilder =)
Ska bli skitkul när ni kommer på öppet hus!
Vi kommer glo ut er allihoppa bara så ni vet ;) HAHA, nedå vi är snälla! (a

Fick även en fråga om det var kul.
OM det är kul!!
Haha flummigare place får man leta efter, aldrig en tråkig stund.

Vilka kommer på öppet hus och vilka hade tänkt att söka?


XOXO ANDREA

Kommentarer
Postat av: natalie

jag ska på öpptehus & jag kommer nog söka :)

vet du om man måste ha bra betyg?:)

2010-11-10 @ 11:20:45
URL: http://nataliepettersson.shapemeup.se
Postat av: Anonym

jag ska söka och komma på öppethus :)

men behöver man bra betyg för att komma in?

2010-11-10 @ 15:28:19
URL: http://borasryttaren.blogg.se/
Postat av: emma

jag vill gå där:) men får man har flera hästar med sig? jag har tre stycken

2010-11-10 @ 20:01:25
Postat av: Anonym

Åh jag vill gå där men de har bara naturbruk häst va, inte naturvetenskap? :(

2010-11-10 @ 20:05:48
Postat av: anonym för alla andra utom nellie ;D

jag ska dit på öppet hus dag :D

2010-11-10 @ 20:58:15
URL: http://aagneshansson.blogg.se/
Postat av: Anonym

oj det verkar som värsta braiga skolan!

jag och en kompis har tänkt att söka dit när vi slutat nian!:D

Men det finns inga ställen att bo på va? elr asså det går inte bo på skolan va?

2010-11-12 @ 21:11:13
URL: http://ameliielindqvist.blogg.se/
Postat av: emma <3

hej jag ska söka dit om två år (går i 8:an nu) men känner du Jenni Bloom ? hon går där och vi känner varann från ett ridläger :D Hälsa henne om du träffar henne <3

2010-11-12 @ 22:02:10
URL: http://sweetheartofsweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0