blabla



Det ligger en stor sanning i det du skriver, men jag har gjort allt annat än att sressat.
Det tog nästan 1,5 år innan vi var ute på våran första tävling!
och hemma hoppade vi bara lågt aldrig över 1 m för allt vi ville var att han skulle ha roligt vilket han hade, sen hoppade vi cr:er på 60-70 cm innan vi börja tävla så jag kan helt ärligt säga att jag inte stressat eller gått för fort fram.
Men sen när vi väl började så gick det som på rels och vi gick upp i klasserna (men lix. hallå hur mkt ? L:C?haha) för vi VISSTE att han klarade av det.
Och en maskin ? HIHI skrattretande. All den kärleken som ligger bakom det man ser på tävlingar va, sjukt.

Om jag skulle väntat ett par år ? herre gud hur skulle man då komma någonstans.

Och sen är det inte hoppningen som gjort hans skada!

/lisa

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad är det egenltigen som är med honom? vart har han ont någonstans?

2010-10-24 @ 21:20:28
Postat av: Linn Olsson

Linn här som några av er säkert minns som schalalaaolsson. Var bara tvungen att lämna en kommentar ifrån mig när jag läste det här -



Lisa, först och främst till dig där jag verkligen hoppas att du defenitivt INTE ens funderar över det som skrevs i den kommentaren. Du behöver inte ens reflektera över det, det är så långt ifrån sanning som det bara går vad det gäller dig och Ragge.



Till h*n som skrev kommentaren - TASKIGT för det första, en sån kommentar tycker jag är riktigt kallt att lämna efter sig när du säkert som alla andra också vet hur mycket ens hästar ofta betyder för en. Även om den här kommentaren inte stämmer överhuvudtaget så reflekterar man alltid kring alla elaka kommentarer och vänder dem mot sig själv (vilket jag vet eftersom jag drivit en stor hästblogg innan).



Sedan till fakta -

När en ponny är sex år "ska" den gå L:A enligt svrf - alltså går sex åringar L:A på championatet och L:A på ungponny SM:et. Lisa har varken tävlat mycket, ofta eller högt. Hon har gjort allt helt perfekt, om inte lite väl långsamt. För om man skulle tänka i pengar och värde skulle hon lika gärna kunnat hoppa L:A på Ragge nu vilket det är de de flesta ryttare gör som hoppar 6-åringar.



Men nu har hon absolut inte gjort så utan hon har hela tiden tagit det säkra före det osäkra och Ragge har gjort jämna och stabila resultat och rundor - gång på gång på gång.

Jag vet faktiskt precis vad jag pratar om här då jag får hästar skickade till mig för att jag ska rida dem uppåt i klasserna och utbilda dem (många unghästar och ungponnyer alltså).



Så Lisa - som sagt, reflektera inte ens över kommentaren. DU är duktig och DU vet vad du gör.



Tack för mig

//Linn Olsson

föredetta bloggare på schalalaaolsson.

2010-10-24 @ 22:09:49
Postat av: Linn

Jag förstår mig inte på folk som ska klaga! Dom vet inte vad du gör med din häst när du inte bloggar! Anyway, jag tänkte höra vad det är Ragge har? ;o Har inte riktigt fattat det, kan du inte skriva i ett inlägg vad som har hänt eller liknande?

Annars är det jag som är trög :)

Men hoppas det blir bra tillslut!

2010-10-25 @ 11:57:35
URL: http://ztreliin.blogg.se/
Postat av: Anonym

asså vi läsare vet inte vad det är för fel på ragge och kan egentligen inte uttala oss om hans skada eftersom vi faktiskt inte vet ett skit om den.

men iaf..det verkar helt enkelt som du har haft otur, inte gjort något fel i din ridning, bara haft otur!



lycka till med allt! :)

2010-10-25 @ 12:46:26
Postat av: Tuva

Men, gud så onödig kommentar! Jag mår bara så illa av sådana idioter som kommenterar utan att veta någonting. Jag tycker att man ska koncentrera sig på sitt eget som man vet någonting om och inte gnälla på andra. För det första känner hon inte din ponny, hon känner inte dig och hon vet ingenting så hon ska inte lägga sig i! ;)

2010-10-25 @ 14:19:21
URL: http://ryttarnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0