Nellie Berntsson Gästbloggar....

Söta Lisa frågade mig om jag ville gästblogga på hennes blogg..eller a deras blogg!!
Självklart...har aldrig fått frågan förr.
& jag vet ju inte vilka ni e..jag vet ju bara ungefär vilka mina läsare e.
Men hej hej!!
Jag heter Nellie Berntsson & är 10 år.
Driver min egna blogg nellieberntsson.blogg.se
Bor på en ö som heter Tjörn & har mina ponnysar i ett stall som Lisas mammas kompis äger??!! Hängde ni me på den???...haha

Såhär har min resa vart:

Jag fick min 1:a ponny Black Label, en stor maxad c ponny för 2 år sen. Då hade ja gått på ridskola i typ 1, 5 år. Va la sådär bra på att rida.
Men pappa köpte min 1:a ponny till mig, som ja & min mamma kunde dela på.
Asså kom ihåg när ja provred han..han skena runt i paddocken me mig på..så ja kasta mig av. ehm??
Ändå va han såå underbart fin- black label



Men såklart nu fattar vi att han va för stor.
Men han var så snäll..att ja kunde göra allt på han. Blev stark & fick driva på han istället.
Men mammas kompis tjata på oss att skaffa en ny mindre ponny
Glömmer aldrig när Blacki åkte till Sanna, sin nya störra ägare.
ALLA vi grät....ja va helt förstörd!
Vi åkte runt as länge fö & hitta en bra b ponny, ner i skåne...o tjottahejti.
Men hittade an galen pigg & underbart fin liten b ponny hos sven ingvarsson i kungsbacka.
Hon va på tok fö pigg & galen fö mig...men hon serrö skulle ja ha;-)
Asså ja satt på en skenande ponny i ca 6 månader. Min tränare sa: byt den.
Men ALDRIG...ja bestämde mig.
Asså flög så i backen på denna ponnyn va...hängde lixom nte me i svängarna.
Men träna för Camilla, som gjorde mig tuff.



Min 1:a tävling.....LD juni 2009. Lc:n gick inte...fixa 3 hinder..sen hejdå typ!

Men vi kämpa på. Men satt mest & bromsa känndes det som. Hade starkt bett på henne, jaktstång för att ens orka.
Vi kämpa på. Jag placerade mig i min 1:a lokala LC i sept 2009. Hummerhoppet i tanum.



Nu jädrar..nu skulle vi satsa på detta.
Sen gick det framåt, ja började starta i reg & nolla min 1:a REG LB i oktober 2009.



Sen hände nåt. Gevalia fick en muskelbristning & fick vara hoppfri ett tag.

Bytte tränare & började tävla igen på våren 2010.
Bra nollrundor me regionala placeringar under våren 2010 & kom till A final bland 32 grymme ponnysar på varbergshoppet i juli.
Startade min 1:a LA i augusti 2010.
Denna resan har jag gjort på min UNDERBARA lilla ponny på nästan 1 år.
Nu rider jag både me vanligt tränsbett & ibland sporre för att rama in henne.
Driver på henne & hon är otroligt LYDIG.

Hon är en levande dröm....& hon är min.
Tyvärr går tiden mot oss...då hon bara är 1,23 hög :(
Men jag hade aldrig vart den ja e idag utan GEVALIA <33













Sen såklart köpte vi en ny större maxad b ponny i april 2010 av ngra vi kännde.
Bianca eller sievrholms thonna som hon heter hade gått sm med Jenny sin tidiare ryttare.
As fina resultat, men jenny rider ju sjukt bra med.

Men, men... hon passa mig & hon blev min.
Jag red båda mina ponnysar & har precis NU lärt känna Thonna faktiskt.
Asså ingen självklar tjej de där. Hon har humör & är känslig. Helt tvärtmot Gevalia.
En helt annan ponny.



Vi börja tävla så smått...men gick la sådär. Asså..hon va stark på ett annat sätt..
Vi började träna & träna & träna...en HELT annan ridning än på Gevalia..så mykke att tänka på.
Men det hjälpte mig i min ridning...ja blev bättre & starkare.



Jobbade as mycket med markarbete & tog hjälp av Jenny som ridit henne innan.
Absolut INGEN bara styra på hindren ponny...NOT.
Både hon & Gevalia måste ridas i varje galoppsteg som min tränare säger.
Men hittar man knapparna..så flyger hon.
Hon har en så ENORM kapacitet...den ponnyn.
Men man får inte bli arg på henne...då blir hon lessen.



2:a dan me Thonna



denna dan släppte alla spärrar...vi flög <3333



kolla denna ponnyn - en levande dröm på 4 ben!!



Jag vet att vi 2 kan gå hela vägen, bara vi litar pp varandra. Jag litar på dig Thonna, älskling..lita på mig med.....



sen rider jag & tävlar lilla fina Mirja med <33




Detta är min egna resa på 2 år. Med mina ponnysar. Sen finns det säkert 10000 personer som har åsikter om mig & mina ponnysar & min ridning. Men detta är MINA ord, mina känslor & mina tankar.
Jag tävlar inte mot nån, jag tävlar mot mig själv & det jag vet att jag & mina ponnysar kan.
Jag älskar er mina tjejer, tack för allt ni ger mig varje dag.

Ni är jag, jag är inget utan er.

Tack Lisa & lycka till med " min " d ponny ;-)

Kram Nellie Berntsson 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0