torsdagens ridpass!

Red 2 hästar i torsdags :) jazz på hoppspecialen sen så frågade även torbjörn om jag ville prova hans häst ;) jag ska nämligen kanske rida han lite i höst :D och så var det tömkörningsträning med ragge!

Hoppspecialen med jazz: FY FAN VAD JOBBIGT! vi skulle stå upp i lätt sits större delen av lektionen med jockey läder typ, och jaa jag har typ inga ben muskler hehee så de brände rejält och så typ skulle man ju vinkla tåna utåt och då låste sig min fotled så den fastna och jag kunde typ inte röra den haha as läskigt! men jazzen skötte sig bra var lite stark i mellan åt dock.
 
Tömkörnings träning med ragge: Fy i helvette med den, ragge var riktigt tjurig och var mer i luften än på marken!
man såg på han när han skulle få ett utbrott lix haha för när han blir övertaggad visar han tänderna och öronen bakåt. Så nej denna träningen gick inge bra, men lisa ställde höga krav på han med och ja de tog han inte bra utan tjurade ihop o hoppade runt som en tok men lisa gav ju sig inte så i slutet slappna han av lite ilfl!

Kingen: Andra gången jag satt på han och första gången jag red han ordetligt! Gud vad han var rolig :D
och det kändes faktiskt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0