Andrea - svar på frågestund HELA

Vad heter era bästisar :)
Svar: Har många väldigt bra vänner!

Vilken häst hade du i skol DM och vad tyckte du om den? Har du någon bild eller liknande? ;)
Svar: Haha var typ 3 år sedan nu o kommer inte ihåg ngt mer än att den bara gick in till mitten och bockade! O nej, jag har ingen bild :)

Hur länge skall du tävla ponny?
Svar: Vi får se. Året ut? Tills jag är 18? Det vet jag inte ännu.

Ditt bästa hästminne?
Svar: Har varit med om mycket bra i hästväg. Men köpen av hästarna är nog det som är det "roligaste" minnena. 

Vad tycker du om Bocajs ridstövlar?
Svar: Vet inte riktigt faktiskt.. Tycker inte riktigt om designen men verkar sköna.

Vad tycker du om Sveriges ridgymnasium i Kungsbacka? ;)
Svar: Finns mycket och säga om skolan.. Vad jag personligen tycker? Helt ok, fast ska man gå ridgymnasium är det SRG som gäller.

Har du någonsin startat en dressyrtävling?
Svar: Ja, flera stycken. Har faktiskt en del placeringar o tom vinst i dressyr på lokal nivå.

Beskriv eran drömhäst
Svar: En storhäst. Ca 175 men endå inte tungriden, mycket energi och gärna stort språng och luftigt steg.

Vem skulle ni vilja byta liv med för en dag?
Svar: Hade aldrig velat byta bort mitt liv. Men självklar hade man inte tackat nej till ett liv på hästgård..

Om ni fick 10 000kr, vad skulle vara det första ni köpte?
Svar: Stövlar, kavaj typ.

Vad är erat mål med ridningen, både kortsiktiga & långsiktiga.
Svar:
Kortsiktigt - Få ännu bättre känsla för rytm o avstånd/anridning. Samt bättre sits.
Långsiktigt - kunna rida fler olika sortershästar bra

Favoritmärke + motivering :)?
Svar: Beror på.. Läder=treadstone/jw Kläder=kingsland, animo o jw

Snyggaste färgkombintionen?
Svar: Blå/silver/vit

Vilken är eran bästa merit, bästa resultat
Svar: 2a i MSVB
Vilken klass är den som ni blivit placerade i som högst
Svar: MSVB

Har ni nått tips till mig och min kompis som ska starta en egen blogg? Vad gillar folk att läsa liksom?
Svar: Varierade inlägg med mycket bilder. Gärna åsikter (dock inte fler sidor långa inlägg om det) o självklart var ärlig o proffsig mot läsare.

Vad är det pinsammaste ni gjort inom ridning?
Svar: Glömt av vägen typ kanske?

Bästa med att ha egen häst?
Svar: Ägandet. Att ha det fulla ansvaret på en häst
Jobbigaste med att ha egen häst?
Svar: Besluten, de jobbiga då asså. O såklart att sälja den.
Hur hör är Dumle till manke?
Svar: Ca 147 cm
Tycker era kompisar , som inte har hästar att det är "lyckost" er som har egen häst?
Svar: Nej mina kompisar som inte har häst har växt förbi det stadiet. De accepterar att de inte har möjlighet att köpa egen häst o gör istället de bästa av situationen.

Bästa minnet med er häst?
Svar: Med en unghäst är det något nytt varje dag. Jag o dumle har ju inga direkta minnen.
Varför kände ni att ni just skulle köpa Ragge och Dumle?
Svar: Ett val o köp som inte var självklart. Men jag utgick från att kolla på en 5-årig dponny vallack, helst connemara med stor hoppkapacitet. Och det hittade vi så då känndes det som den självklara vägen.

Hur länge har ni ridit?
Svar: I 13 år konstant. Aldrig haft ett break på mer än några veckor när jag har varit utomlands. Hästar har alltid varit de stora intresset i mitt liv och jag hoppas verkligen att jag alltid kommer ha turen att få fortsätta så hela livet.

Hur högt har ni hoppat med placering?
Svar: MSVB
Era mål inom ridning?
Svar: Att ha kunskapen för att såsmåningen kunna starta eget.

Mål inom tävlandet?
Svar: Jag har inget eget mål innom tävlande utan hoppas på att kunna lyckas med varje enskild häst på dess egen nivå. Varje sig det gäller Lokal eller internationell.

Favoritschabrak, märke?
Svar: RG o Anna Scarpati
Bästa minnet med hästen er?
Svar: Som sagt så har jag inte direkt några minnen med Dumle ännu.
Hur många ggr har ni ramlat av er häst ni har idag? (random) xD
Svar: 2 ggr. En gång på framhoppningen till tävling då han gjorde ett luftsprång och jag inte hängde med. Och sedan i söndags (haha) då han gjorde en 180 graders vändning för att han reagerade på ngt i hörnet och jag fortsatte rakt fram.
Har ni haft nån ponny/ häst före ni köpte Dumle å Ragge?
Svar: Jag har haft 3 st egna ponnyer innan.
Vad har ni för kamera, om ni har en?
Svar: En systemkamera, olympus e-410

Något du gjort som du är stolt över med din ponny?
Svar: Varje gång man får motgångar och klarar dom så blir man såklart lite stolt.

vad är det bästa med att tävla?
Svar: Stämmningen, förberedelsen, framgångarna.. Ja allt.
Hopptränare?
Svar: Just nu, sussie. När jag är hemma så är det Anna Emanuelsson o Sandra Björneland
Dressyrtränare?
Svar: Anna modé

Har ni tävlat i någon annan ridgren än hoppning?
Svar: Har tävlat dressyr

Har ni tränat i nån annan ridgren än hoppning och dressyr?
Svar: Tränade gymkana på min b-ponny
Bästa TV program - inte film?
Svar: Desperate housewifes!
Vad gör ni mera än rider på er fritid?
Svar: Allt som vilken annan 16 åring gör. Är med mina vänner, shoppar o festar!

Bästa klädes märke, ridkläder, som ni rekommenderar?
Svar: Bäst med inte snyggast är mountain horse. Snyggast såklart kingsland
Idol inom ridning?
Svar: Har ingen idol.

Favoritmusik?
Svar: Hemma lyssnar jag helst (just nu) på Within temptation, nightwish, panik at the disco.
På fest blir det partymusik!

Favoritfärg?
Svar: Blå

Tips att skriva om i bloggen?
Svar: Håller jag för mig själv ;)
Har ni haft någon annan blogg än denna?
Svar: Har haft flera privata bloggar
Hur länge spenderar ni tid åt hästarna?
Svar: Hela mitt liv
Eran framtid inom ridning?
Svar: Ha mitt eget
Favoritdjur, förutom häst?
Svar: Katt!
Vad för butiker rekommenderar ni att köpa utrustning och annat till hästar?
Svar: Charlies, Skara, Filippas o Svensk Ridsport
Vet någon av er om det finns något speciellt medel eller liknande som gör att svansen växer snabbare och bättre ?:)
Svar: Nee.. Har inte haft de problemet så har ingen aning :P

Om du inte hade haft dumle, vilken ponny skulle du välja då ?
Svar: Om jag idag inte hade haft dumle hade jag sjävklart haft en storhäst.

Din dröm ponny ( förutom dumle ) ?

Svar: Som sagt.. Men om jag var tvungen att ha ponny hade det nog varit en 4-5 åring med stort hopp. Otittiig såklart!
Vad heter dina ponnyer som du haft ?
Svar: Nässlan, Phnissa, Filip II o Carraig Donn då

Går du i ngn annan sport också ?
Svar: Nej sånt finns det inte tid till. Ut o springa/gå räcker för mig.
Vilket stall trivs du bäst i ?
Svar: Hade gärna svarat mitt eget på denna. Men jag trivs nog bäst hos Linda.
Vilka bloggar läser ni dagligen ?
Svar: Läser mängder med bloggar. Tror att ja följer ca 70 st på bloglovin ;)

Hur lärde ni känna varandra ?

Svar: 100 år sedan!! Stallet, gemensamma vänner m.m
Vem av er kom på att börja blogga tillsammans ?
Svar: Lisa ;)

Vem är eran idol inom ridningen ?
Svar: Har ingen
Varför sålde du, Andrea Filip ? :)
Svar: För att jag var förstor helt enkelt.

När började du rida?
Svar: När jag var 4 år

Hur många hästar har du haft?

Svar: 3
Hur hög är din häst?
Svar: ca 147

Hur gammal är din häst?
Svar: Fyller 6 denna månaden
Hur ofta rider du för tränare?
Svar: 2 ggr i veckan

Vad är ditt mål 2011?
Svar: Hoppa ungponny SM
Tycker du att du är bra på att rida?
Svar: Jag börjar få känsla för det
Hur långt vill du komma inom ridsporten?
Svar: Så långt att jag klarar av att driva mitt eget

Hur känns det att rida SM?
Svar: Bra fråga..
Vad är dina förhoppningar i framtiden?
Svar: Som sagt att driva eget
Varför tror du att just du har ambitioner till att nå lågt inom ridningen?
Svar: För jag är så otroligt målmedveten o envis

När fick du din första ponny/häst?

Svar: När jag va 8 år
Vad vill du bli när du blir stor?
Svar: Egenföretagande
Vem är din idol inom ridsporten?
Svar: Har ingen
Vad har du för mål?
Svar: ATT DRIVA EGET!

vilka internetsidor tycker du bäst om som säljer ridgrejer?
Svar: Brukar inte beställa ridsaker över internet
hur långt vill du komma inom ridsporten?
Svar: KOLLA ÖVER!
hur långt vill du komma med din häst nu?
Svar: MSVB/ungponny sm

hur gammal är hon?
Svar: Han är 6 denna månaden
vill du köpa en ny häst efter henne?
Svar: Självklart
kommer du fortsätta rida före och efter gymnasiet?
Svar: Alltid!
vad har du för drömmar i livet inom ridsporten?
Svar: Att driva eget
Vad får er att bara älska hästar?
Svar: Jag älskar bara mina egna ;)
Hur kommer det sig att du började rida?
Svar: Mamma osv.
Har ni ridit på ridskola, i så fall vart?
Svar: på nääs
Vad vill ni bli när du blir stor?
Svar: egenföretagande
Vem är eran idol inom ridsporten?
Svar: har ingen
hej. jag undrar om en martingal kan hjälpa om en häst drar ner huvudet och bockar. drar åt sidan när man hoppar. ? 
eller.. bara hjälper när hästen drar upp huvudet? :)
Svar: Tycker att du ska ändra ditt sett att se på ditt problem. Träning när nog den enda lösningen.
Nej martingallen hjälper inte mot detta.
Vart bor ni?
Svar: Just nu i Kungsbacka, men när jag är hemma så bor jag i Floda.

Vilka klasser har ni tävlat som högst i hoppning/dressyr?
Svar: MSV/Lätt
Har ni någon förebild i ridsporten? 
Isf vem?

Svar: Nej
Har ni tränat fälttävlan?
Svar: Ja på filip. finns film på youtube
Har ni tävlat fälttävlan?
Svar: Nej
Vilka bloggar läser ni?
Svar: massa olika

Har ni eget stall eller har ni stallat upp hästarna någon annan stans?
Svar: uppstallade tyvärr
Kan ni visa bilder på stallet ni har era hästar i ?
Svar: finns på bloggen hoglanda.blogg.se
Har ni några bra tips på en häst som vägrar att man rider ut och bara reser sig och vänder sig hela tiden?
Svar: Pröva graman.

Hur många rosetter har ni?
Svar: ca 260 st

Har ni några andra djur?
Svar: Nej
Har ni gått på ridskola?
Svar: Ja på nääs
Rider era föräldrar?
Svar: Mamma gör, pappa är inte intresserad utav hästar.
Har ni någon syster, bror?
Isf rider någon av dom?
Svar: en lillebror simon. Han har prövar när han va mindre
Har ni några speciella mål med era hästar?
Svar: ungponny sm

Hur gammla är ni?
Svar: 17 iår

Hur mycket köpte ni era hästar för?
Svar: En obetydlig hög summa.
vad jobbar era föreldrar med ?
Svar: Pappa jobbar med flyplan o mamma jobbar på kontor. Mer behöver ni inte veta.
gör ni mycket i stallet själva ?
Svar: När jag är hemma fixar jag det som rör min egen häst själv 6 dagar i veckan minst.
Planerar ni att gå över på storhäst så småning om? Hur länge ska ni behålla era ponnyer isf, och ska ni sälja dem? 
Superbra blogg! ;)
Svar: Funderar o planerar varjde dag.
Får se som sagt.. Innom 1½ år iaf.
Tack så mkt! :)
hur mkt köpte du dumle för?
Svar: Han var dyrare än Filip, hoppas att du är nöjd med svaret för mer får du inte veta.

när ska du sälja honom?
Svar: Innom 1½ år

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0