Blogg-läsare

Något som jag tycker är fascinerande är blogg-läsare, alltså ni!
Vissa är så otroligt engagerade i bloggen dvs. kommenterar och besöker den flitigt och lämnar sköna kommentarer med kritik fast ändå innehållsrikt och inte bara en massa blajja.
Men sen finns det givetvis dessa mäniskor som faktiskt gillar att förstöra för andra och trycka ner folk, något jag faktiskt inte förstår mig på.
- Hur kan man tycka det känns skönt att lämna massa skit efter sig ?
Och sen tro att man är anonym, det är ju rubbat, ingen är anonym på nätet allting har ett IP-nummer som är så lätt att "spåra".
Detta är dock inget jag ödslar min tid på för jag får inte ut något utav det och jag hoppas (näst intill vet) att mina kompisar skulle inte göra något sådant.
Jag har gjort det en gång och det var när det skrevs om att Ragge blev misshandlad, och det blev jag faktiskt ledsen av, att mäniskor kan vara rent ut sagt elaka och skriva en massa skit som dem inte har en aning om.

Men jag kan faktiskt inte riktigt släppa det där med att lämna elaka kommentarer för jag själv har nog aldrig haft ett behov av att lämna massa skit och om jag nu tycker något får man antligen lägga fram det på ett bra sätt eller hålla tyst, ingen är intresserad av att höra om jag tycker hennes shorts är fula eller att hennes häst har ojämn man.
Nu vet jag att om jag frågar er varför just ni som lämnar elaka och kalla kommenterar gör det så kommer jag inte få något svar för ni vågar inte stå upp för er själva. Vilket är synd, att man inte kan ha lite bättre självkänsla än att smyga bakom sin dataskärm..
- Lägg din tid på annat!

Som tur är så har vi inte alls många kommmentarer som pekar oss neråt utan det mesta är posetivt eller så kallat "konstruktiv kritik", det är det som är roligt med att driva en blogg + massa mer såklart.

Lite det samma gäller oss bloggare, vi måste tänka efter innan vi publicerar våra inlägg vi kan inte vara för vassa för vi vill trots allt inte att någon ska "komma i klämm".
Men psst, ska jag berätta en sak så är det att vi provocerade ganska mycket i början när vi bloggade på hästochryttare men det var för att vi ville ha en reaktion bland våra läsare och tro det eller ej så fick vi ju faktiskt mer besökare på det viset med.
Detta har vi dock dragit ner på välldigt mycket och driver nu denna bloggen som en "seriös hästblogg, som ibland kan balla ur haha"
 
I wonder how they sleep at night.
When the sale comes first,
And the truth comes second.
Passar ganska bra in faktiskt, tänk lite innan ni kommenterar för det är ingen som bryr sig vad du tycker om du inte lägger fram det på ett bra sätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0