Dagens ridpass

Red honom i pausen, dvs. hade jag 45 min på mig att rida
- Stressat och mycket folk är inte där varken jag eller Ragge trivs bäst, men det var bara att göra det bästa av situationen.
Kände med en gång när jag började plocka upp tyglarna att han kändes spänn och aningen stel men han brukar vara det i skritten i början men det mjuknas upp efter ett tag, men i traven sänkte han ryggen och "tryckte" fram underhals. Försökte få han lite mjukare men hade inte den tiden att sitta och jobba med det så mamma hämtade gramanen. Jag trodde han skulle backa av fullständigt men han var jätte fin verkligen och gick i den där låga och fina formen och höjde ryggen precis som han ska. Han har ganska svårt att komma så lågt i formen i vanliga fall för han trivs hellre i en högre form. Så gramanen ska jag rida med 1 gång i veckan en kort stund av ridpasset bara för att hitta formen, När jag sedan skrittade av honom tog jag av han den och då kom han bra in i den låga formen.
Dock måste vi hitta mellan tinget i traven för just nu travar han lite för hastigt men ändå fint igenom hela kroppen, men vi kämpar vidare!

Här är han i en bra form, men han kan komma ännu lägre så han verkligen höjer ryggen.


Kommentarer
Postat av: Natalie

var har du köpt ridbyxorna ? så snygga :D

2011-04-13 @ 14:31:35
URL: http://thisisthetimeinmylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0