Diss x 2

Copyright
Klart man inte ska få ta andras bilder. Men om man endå länkar så är det ju bara reklam? Sätt en logga på så borde man ju få publicera den! Skit synd då de finns fina bilder från tävlingar ex. den i helgen men ja får inte ta bilderna pga copyrighten.. Visst ibland gör man det endå men jag frågade faktiskt fotografen och hon sa att det inte var okej. Jagt accepterar det men att lägga upp det i bloggen skulle ju bara vara publicitet för henne? Eller hur?

Att man inte får ha vilket bett man vill på ungponny
Det handlar ju inte om hur "hemskt" det är på hästen utan vilken inverkan det har på den. Diskuterade detta med min tränare idag då jag fortfarande inte hittat något bett som passar perfekt på Dumle. Hade velat testa gag o pessoa (ingen kommentar ang pessoa). Men får ju endå inte tävla på detta. Har hellre ett sånt bett än att behöva sitta och hålla för kung o fosterland hela tiden i honom. Synd att denna regel finns, alla hästar är ju olika varjesig dom är 6 eller 16.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Håller med det där om bett. Jätte dåligt :( Förra året så var min ponny 6 år och hon var grymt stark i början och så fick man nästan inte ha någon annat än träns bett, så dåligt. Så länge man kan hantera det på en ungponny eller häst över lag så tycker jag inte det spelar någon roll. :)

2011-04-12 @ 09:33:51
Postat av: Hannah

Hur gick det att rida med Pelham på honom?

Om inte det hjälpte hjälper inte pessoa ens lite..det gör inte det i annat fall heller men you know.

Du kan ju prova att rida med hackamore också?

Kanske inte världens bästa ide med en het/stark häst men det kan ju hända att hästen trivs bättre på det iallafall.

2011-04-12 @ 10:05:54
URL: http://klequi.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Men man har väll rätt att ta bilder om det är på sig själv?

Eller har jag fel??

2011-04-12 @ 12:48:50
Postat av: Paulina

Hej! Jag såg nu att det var många som kopierade mina bilder, men det var bra att du ändå hade frågat. Men jag tänkte mer på att jag om jag tillåter en att få kopiera, då kommer alla vilja göra det och då tjänar jag inga pengar på det. Det är bra att du accepterar det men jag har tänkt över saken och kom fram till att ha såna provbilder ^^ ;)



MVH Paulina

2011-04-12 @ 13:28:03
URL: http://paulinalesek.se
Postat av: klara

Håller också med om bett-delen, om man bara är mhuk och fin i handen så är väl det skönare för både hästen och ryttaren än att ha ett träns bett och behöva dra hur mycket som helst?

2011-04-12 @ 20:18:09
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0