Efter gymnasiet o framtiden

Har börjat fundera lite smått på vad jag vill göra efter gymnasiet. En sak vet jag säkert, jag vill hålla på med hästar.
Men om jag vill börja jobba eller läsa vidare vet jag inte..
Har kollat runt lite på intressanta linjer och hittat två hos Flyinge. Beridarprogrammet och Unghästbildarprogramet. Men samtidigt är det väldigt krävande kurser och det är svårt att komma in. Sedan vet jag inte ens om jag kommer att ha någon nytta av det?
Ser man längre fram så vet jag att jag vill ha ett försäljningstall.. Men hur ska jag komma dit? Behöver ett rejält cash flow helt enkelt. Bäst vore kanske att ta ett "vanligt" jobb men jag vill absolut inte tappa hästarna så mycket. Vill lixxom inte vara 25 och bo hemma/i lägenhet med ett vanligt jobb och ha hästen uppstallad..
Jag behöver ett bra jobb som passar mitt intresse och med bra lön.
Och någon stanns där jag kan börja min verksamhet och öppna företag (dvs ett hem som måste ha ett stall med i bilden!!)
Helst vill jag inte heller bli fast i Lerum då jag anser att Kungsbacka är det optimala staden med allt (kba in my heart). Här kan jag lätt tänka mig att bo resten av mitt liv.
Nej mina vänner, det är jobbigt att vara 17 år och vilja för mycket.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!



Kan säga att jag har precis samma proplem som du. Men jag har bestämt att jag ska söka unghästutbildnings linjen på flyinge :D Men sen vill jag nog åka ner till Tyskland kanske & jobba som beridare :D

2011-04-29 @ 07:16:21
Postat av: Alexandra

vi kan förverkliga den drömmen tillsammans ;)

2011-04-29 @ 07:53:36
URL: http://skeckryttaren.blogg.se/
Postat av: Madeleine Johansson

Jag går i 8an nu och när jag sen ska börja gymnasiet kommer jag att gå på Flyinges gymnasium, sen kommer jag förmodligen att fortsätta på Hippologprogrammet ;)

2011-04-29 @ 10:06:25
URL: http://showjumpers.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag tror det bästa är att ha ett 'vanligt' jobb och sedan ha hästarna uppstallade på ett fint stall. Tänk på också om du vill ha en riktigt bra storhäst så kostar den mellan 400-600 tusen,minst. Men såklart gör det som känns bäst, ett annat förslag är ju att jobba utomlands som hästskötare ett tag, utomlands brukar man få mycket mer möjligheter än i sverige :)

2011-04-29 @ 17:01:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0