Gårdagen

Var ju iväg med Ragge igår som ni säkert kommer ihåg men vart var vi ?
Vi var hos Lisa (min dresyr tränare) för att mamma skulle rida hennes häst Indy, så då passade vi på att ta med Ragge för det är bara bra för han få miljöombyten lite då och då så det händer lite nya grejer.
I vilket fall fick jag lite hjälp av Lisa vilket var behövligt för vi behövde verkligen komma över den lilla tröskeln som han har i skritten - visst det är inte helt borta men vi är på god väg.
I början var han tjurig, tittig och allmänt löjlig, han stod emot skänkeln, kickade om man la på spöt eller stannade, dock var det inte sådanna istadiga stopp men tjurig var han.
Efter framridningen så började det släppa och i slutet släppte det näst intill helt i traven men han var lite seg i reaktionen i skritten.
Men jag är jätte nöjd med honom med tanke på att det var första gången han var ute på ca 9 månader.


Efter träningen red vi ut en sväng och red till en liten sjö och Ragge klampade i med glädje och ville inte gå upp -  haha min sötnos som det tog en timma för att få ner i vattnet i torsdags..

Fina pollar!



På filmen är det Lisa som rider Ragge.


Kommentarer
Postat av: malin

oj vad hon hackar med skänklarna!

2011-04-30 @ 13:34:58
Postat av: Emelie

Har alrig badat med Kola min häst, men det ska vi nog se till att det blir av. :D

2011-04-30 @ 18:24:41
URL: http://norrakullensstall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0