Gästblogg, ye

Hej!
Jag fick äran att gästblogga på denna, uppenbarligen, väldigt populära hästblogg som Lisa driver. Vilken ära, det tycker jag verkligen. Tog mig ungefär 5 minuter att övertala henne, men det är det värt. Kravet var dock att jag var tvungen att skriva om hästar. Och vad vet jag om hästar? Ingenting egentligen.
Även fast jag är uppväxt med hästar, i och med att mina kusiner alltid har haft häst, har jag egentligen nästan alltid haft stor respekt; näst intill rädsla, för dessa otroligt stora djur som enligt mig kan döda mig på två sekunder om de känner för det. Men, som jag vet, är inte hästarna farliga om man inte visar att man är rädd- för det är då dem blir rädda och då blir det inte bra.

Har jag ridit själv? Ja, det har jag faktiskt, tro det eller ej. I ungefär 2 år red jag på islandshästar på ett stall i Lerum som heter Trekanten. Det var faktiskt roligt så länge jag inte var rädd. Jag lärde mig att tulta och skritta och trava, men galopp var jag rädd för, även fast jag fortfarande har drömmar om att rida i galopp på en jättestor häst och vara ascool. Men, jag kommer nog aldrig bli så modig. Tyvärr.

Lisa däremot, har jag fattat är riktigt duktig på det där med hästar. Och det måste hon ju vara med tanke på att hon driver denna blogg. När jag spenderar tid hemma hos Lisa, spenderar hon tid i stallet med mamma Carina. Helst på Torsdagar har jag förstått.
Någon gång får jag väl följa med och rida på Lisas häst Ragge, som jag hellre kallar för Pollen då jag tycker att det är ett mer typiskt namn för en häst. Fint namn, Pollen. Men han heter Ragge, bara så att alla har det klart för sig. Däremot heter Ragges granne Pollen.

Hoppas mitt gästinlägg har lärt er någonting i alla fall. Och härmed lovar jag att i alla fall försöka komma över min hästskräck!
Peace out!
Kajsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0