Mina hästar - Filip II

Är på tävling - tidsinställt
Nu har vi kommit till slutet av dessa inläggen.
Filip II
138 cm
connemara
vallack
född 1996

I slutet av sommaren 2008 så skulle vi böja leta c-ponny efter att ha sålt d-ponnyn. Vi hade bestämmt oss för att kolla på minst 5 st så vi inte tog ngt förhastat beslut. Första hästen va Filip. Han stod då i ljungby så vi åkte ner och provred honom på anläggningen. Det gick vell inte direkt bra.. Stoppade när det blev över 110 cm osv..
Men det blev ingen mer provridning efter det och den 15 augusti 2008 åkte vi och hämtade min lilla gula ponny!
Jag ska försöka fatta mig kort.. På 1 år och 10 månader så hade den ponnyn aldrig stannat på tävling. Aldrig lämnat banan med 4 fel. Då hade vi hoppat tom MSVB.
Detbuterade LB nolla och vann
Debuterade LA nolla
Debuterade MSVB 0+8
Vi nollade våra 4 fösta msvb på raken och kvalade redan efter 2 st MSVA.
Startade Gp-ponny finalen 2010
Vann flertalet LA
Som bäst andra placerad i MSVB
Elitlaget 2010

Våren 2010 så började jag rida d-ponny och stor häst. Sedan köpte vi oxå dumle. Detta funkade inte med min ridning på Filip. Jag böjade lixxom rida "vääänta" i anridningar. Filip ville ju bara att jag skulle gasa och svänga!

Så under sommaren 2010 blev han tillsalu lite diskret (la inte ut annonser), det funknade inte mellan oss längre jag var lång som ett hus på honom och jag gav honoom inte det som han behövde. Beviset på detta var i ale. Jag fesred så mkt att vi kom i trav i anridningen mot flera hinder. Efter sommaren slutade jag tävla honom helt. Evelina Lindh hade då honom så att jag kunde lägga all tid på Dumle. Han var inte där så länge och blev snabbt såld. Men Evelina hann starta honom. Har faktiskt en film när hon hoppar honom i billdal. Är det intressant att se?

Jag orkar faktiskt inte skiva mer om honom eller försäljningen nu..
Men man har en ponny i livet som lär en allt och jag kan till 100 % säga att för mig är det Filip.
Ingen kommer att ta så stor plats i mitt liv som han gjorde.
Togheter forever, never apart. Maybe in distance but never at heart.




För er som inte hängt med så är de andra inläggen här!
Phnissa
Nässlan



Kommentarer
Postat av: Linnéa

Jaha är det du som hade han? :) HAHA, det fattade jag inte och även har jag läst denna bloggen ett tag. Jag såg rundorna på Youtube och det såg jättebra ut, tror jag kommenterade det för ett tag sen :) Vi känner dom som ni köpte han ifrån..

2011-04-26 @ 10:15:37
URL: http://neabenjaminsson.blogg.se/
Postat av: elin

åååh, asså filip är den finaste ponnyn som finns.

jag bara älskaaaaaaaaaaar honom, och har gjort sen första gången jag såg honom (a)

2011-04-27 @ 20:37:26
URL: http://teamskimmel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0