Svar på frågesund del 1 - Lisa

Planerar ni att gå över på storhäst så småning om? Hur länge ska ni behålla era ponnyer isf, och ska ni sälja dem? Superbra blogg! ;)
Självklart kommer den dagen när man inte får tävla ponny längre och då kommer jag gå över till storhäst, men först ska jag ta vara på min ponnytid som är nu och 3 år framöver. Men vem vet vad som händer ?

*vad jobbar era föreldrar med ?
*gör ni mycket i stallet själva ?
Både mamma och pappa har egna företag, mer än så behöver inte ni veta.
Nej, jag rider och borstar ofast bara, men när inte mamma är med så gör jag allt själv men mamma är oftast med!

Lisa hur lång är du? :) bästblogg.se
ca 1.70

Vart bor ni?
Precis utanför göteborg.

Vilka klasser har ni tävlat som högst i hoppning/dressyr?
L:B / L:B

Har ni någon förebild i ridsporten? Isf vem?
Absolut, Rolf-Göran bengtsson - har alltid vart och kommer alltid vara.

Har ni tränat fälttävlan?
Japp! och det kommer jag göra så fort Ragge är igång igen.
Vem kunde tro att min lilla ponny som hoppar över vattenpölar och hatar lera skulle klampa igenom en vatten grav.. ?

Har ni tävlat fälttävlan?
Nej, men skulle vilja göra måste bara ta ett sånt kort.

Vilka bloggar läser ni?
Ponyryttarna.blogg.se , teamsl.blogg.se , carlssonpataket.blogg.se , johannagrant.shapemeup.se och ibland lmochhb.blogg.se

Har ni eget stall eller har ni stallat upp hästarna någon annan stans?
Uppstallad på nääs ryttarförening.

Kan ni visa bilder på stallet ni har era hästar i ?
Ska jag nog kunna fixa :)

Hur gammal är Ragge?
Ragge är född den 14 juli 2004 så han är 6 men räknas som 7 åring.

Har ni några bra tips på en häst som vägrar att man rider ut och bara reser sig och vänder sig hela tiden?
Rida ut i grupp är ju alltid att prova. Men svårt att säga när man inte sett det i verkligheten.

Hur många rosetter har ni?
har inte räknat dem på riktigt länge men uppskattat runt 100 då är det inkl. clear round rosetter.
Har man ridit i 11 år så samlar man ju på sig en del.

Har ni några andra djur?
Nej!

Har ni gått på ridskola?
Jepp, Nääs ridskola ofc.

Rider era föräldrar?
Min mamma rider, pappa är inte så intresserad men han har ridit några gånger, och när mamma och pappa och deras kompisar var på golf och rid resa i irland i sommras så red han så han kan grunderna dvs. rida lätt gallopera osv.

Har ni någon syster, bror?
Yes, en stora syster och en store bror.

Isf rider någon av dom?
Min syster delade ju Ragge med mig innan och har även haft egen häst, och Gustav red när han var liten.

Har ni några speciella mål med era hästar?
Jaa självklart har jag de, jag ska ha startat L:A i både dressyr och hoppning innan jag säljer honom.

Hur gammla är ni?
Jag är född 1995 så fyller 16 den 26 juni.

Hur mycket köpte ni era hästar för?
50 000 :-



Kommentarer
Postat av: Eleonor - Vinn smycke värde 395kr

Hej! Ta chansen o vinn ett designat smycke till ett värde av 395 kr BARA på min blogg!



http://hastoridverksamhet.blogg.se/category/bloggtavlingar.html

2011-04-06 @ 22:29:17
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0