Tävling

Tyvärr så kunde inte Dumle åka med oss idag. Avanmälde faktiskt för 2 dagar sen men har valt att inte skriva det i bloggen eftersom vi inte visste hur det skulle bli. Anledningen var att jag inte skall hoppa fören kiropraktorn har varit här och kollat på honom.

Hur som helst så var vi ju som sagt på Östadkulle som hade DIV 1 omg 1. Jag hade med mig Fakir då asså.
Började med en förklass LB. Fick en bra runda, stod emot skänkeln lite. Syns extra tydligt på filmen för jag rider verkligen med hela kroppen när jag inte får en reaktion för skänkeln. Asså han va ju inte lat men lite döv endå.
Var iaf 0+0a och kom på en 7 plats! Duktiga fakir :)
Kom med i laget. Första ryttaren hade 4 fel, dom två andra nolla. Då hängde det på mej (inte alls press eller så?).
Vi gick in och gjorde en nolla! Skönt! Rundan tycker jag förövrigt var jätte bra, bättre än första.
Sedan var det omhoppning, inget lag hade 0 fel i omhoppningen. Första ute, andra 4 fel, tredje nolla och jag nolla :)
Laget slutade på en 2a plats!
Jo.. På framridningen till omhoppningen så tappade han skon.. Det var typ värsta ringarna med jord/lera i paddocken, trots att jag red längsspåret så lyckades han få en fot i och då åkte skon av. Han ömmade ganska mycket och vi valde att inte hoppa fram något utan skrittade direkt upp till banan. Han reagerade inte något på ridhusunderlaget så jag skulle testa att rida an första hindret och känndes han konstig skulle jag utgå. Men han hoppade som vanligt och jag red igenom hela banan felfritt. Men satsade inte alls, dels för att det var laghoppning och dels för att han som sagt hade tappat en sko..
Men jag slutade indeviduellt på en 6 plats!
Sammanfattning:
Förklass LB 0+0 7a
Lagklass LB 0+0 6a
Laget 2a
btw. jag hade ju mina egna stigläder pga att jag måste snurra sandras. Så till andra klassen så inser vi att det ena är 3 hål kortare. Och jag hade inte märkt ngt :S haha

Kommentarer
Postat av: Agnes :)

grattis! det va ni värda! :D

2011-04-17 @ 10:09:17
Postat av: Alva

Jag såg dig där! Var också där och tävlade, grattis till placeringarna. :) Du red jättebra!

mvh Alva

2011-04-17 @ 19:06:26
URL: http://tavlingsryttarn.bloggplatsen.se
Postat av: Malin&josefina

grattis, du red jätte bra! :D

2011-04-19 @ 16:17:10
URL: http://sjoisbisam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0