Trött

Hej, förlåt för att jag inte har bloggat men det är väldigt mycket nu. Kan ju börja med att berätta att jag inte har uppdaterat pga att vårat internet inte funkat fören idag. Och idag har jag varit inne i kba hela eftermiddan/kvällen.
Hursom helst kan ja berätta om hoppträningen vi hade idag. Hoppade en liten bana och olika delar ur den, ex. dogleg. Hade det nya bettet och kan la inte säga att det var någon större skillnad. Träningen gick inte alls bra men jag accepterar att det är som det är. Han är inte rolig i käften o det har han aldrig varit trots att den regelbundet varje halvår har blivit kollad. Senast som sagt bara några veckor sedan. Han har bra kondis nu men orkar endå inget. Han är typ död, asså absolut inte lat. Men inte på hugget som han brukar vara, har börjat stå emot osv.

Ingen bra tajming nu när vi precis ska börja komma igång med tävlingarna. Men det är ju ett tag till LA debuten och jag kan rulla på LC & LB i det skicket som han är nu. Men jag behöver bygga upp rump/ryggmuskler på honom.
Jag ska börja med att ändra foderstaten. Har redan börjat lite försiktigt men ska sätta igång ordentligt om en vecka. +att jag ska ge honom maten själv så jag har koll på vad han äter. Dock ska han få 0.25 betfor när de andra får mat så han inte står utan. Har räknat ut en foderstat för häst i utbildning men ska börja med tävlingshäst foder.
Morgon: 2 kg hö, 0.25 lit betfor
Lunch: 2 kg hö
Eftermiddag: 3 kg hö. 0.75 liter betfor, E-vitamin, B-vitamin, 0.5 kraft, 0.25 havre, 1 dl krafft muskel o 1 dl mineraler.
Kväll: 3 kg hö
som sagt var, sakta men säkert skall jag försöka komma upp i denna foderstaten.
Gillar inte att se honom i stallet nu, han försvinner snart. Kan bero på mkt som jag innan sa. Mask, fällning, väderomslag osv. Träckprov kommer imon/iövermon, fällning/väderomslag får han bvitamin mot.
Sedan är det hårdträning som gäller. Mkt uteritter m galoppsträckor, ordentliga vilodagar och ett bra upplagt schema.
du ska vara rund och go, lr hur? ;)

Kommentarer
Postat av: Rebecca Lejon

Om jag var du skulle jag låta han ha fri tillgång på hö, i hagen och boxen. Och om han inte funkar på Kraft Groov 90 eller 125 skulle jag testa den gröna Muslin från Kraft och Red Miles, den är bra för hästar som har svårt att hålla hull, eller kan du testa den röda muslin därifrån den är för tävlingshästar.

Och om du ger han ett kg eller ett halvt kg varje gång efter du tränat han, för hästar tar till sig maten bättre då.

Jag kan ju inte veta för jag känner han ju inte eller så men lite förslag bara.

Superbra blogg! Fina ponnysar! Duktiga ryttare! :)

2011-04-05 @ 10:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0