Dyon träns

För er som inte vet så är Dumle rätt bökig med huvudet. Inget som stör utan det är mest att han slår med det rätt ofta, som många andra hästar gör. Men jag har pratat med en kompis på skolan och hon sa att det kan vara så att hans nerver är väldigt känsliga speciellt i nacken. Där har de just mest nerver. Detta skulle mycket väl kunna vara en anledning att han slår, lixom att det irriterar i nacken om ni förstår.
Jag läste om detta på internet och hittade carolalind.se
Det markerade stämmer in på Dumle.

NACKE

Symptom:

*Hästen håller huvudet snett.

*Hästen har svårt att ställa sig.

*Hästen protesterar mot bett.

*Hästen protesterar mot träns.

*Hästen fipplar med tungan.

*Hästen lägger tungan utanför munnen.

*Hästen snubblar frekvent.

*Hästen verkar ha ont i huvudet och nacken

Så om jag får tag på ett så tycker jag att det kan vara värt att testa. Det trycker ju inte bakom nacken.
Så om jag får tag i ett och det funkar ska jag bara köra på det och göra mig av med mina andra träns.

Så därför frågar jag om någon har ett svart i strl cob att sälja?
Och om de är konstiga i storleken? han har cob på sitt andra dyon träns.
Vill helst hitta ett begagnat för de kostar ju rätt mycket nytt..


Kommentarer
Postat av: Hanna

Min kompis har ett fast det är brunt.

Vet inte riktigt vad hon ska ha för det men:)

2011-02-04 @ 00:57:18
URL: http://amicisemper.blogg.se/
Postat av: sandra larsson

oh dom där punkterna stämmer så bra in på min häst oxå :) synd att jag inte kom på det tidigare.. då had ejag kunnat köpt ett sånt t henne xo

2011-02-04 @ 11:12:15
URL: http://sandralarsson.beldo.se
Postat av: alex-xelaaa.blogg.se

Jag har ett sånt dyonträns och jag har inte märkt någon större skillnad. jag har det mest för att det är snyggt ;);) Sitter det itne perfekt så kasar nackstycket ändå fram och då gör det ju ingen nytta ;) Prova till en början med att sätta ett fårskinnsludd i nacken? Se om det hjälper? Bara ett tips.

Är tränset oljat en gång, så töjer det sig jättemkt. Jag har cob på min 167höga storhäst som är helt normal i huvudet(har full i allt annat). När jag kötpe det dock så passade det min d-ponny som var smäcker. Så ah, förlåt för en rörig kommentar, men hoppas det hjälper lite? :)

2011-02-04 @ 12:36:07
URL: http://xelaaa.blogg.se/
Postat av: heddi

jag har ett svart, men det kan vara ponny på det men jag har haft det på storhäst så heheh... inte säker på om jag ska sälja, jag får se efter mässan :D

2011-02-04 @ 13:16:32
URL: http://rathed.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Jag fyndade ett helt nytt på hästnet för 1000 ;)

2011-02-04 @ 15:38:33
URL: http://jenniferbergstrom.blogg.se/
Postat av: Amanda Lindahl

Jag köpte ett begagnat svart storlek ponny för inte så längesedan för 800kr, det kallar jag fynd! Har dock inte testat det än så kan inte säga något om det :)

2011-02-04 @ 16:32:41
URL: http://showjumpingbyamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0