Linnea red dumle

Dressyrtanten linnea fick hoppa upp på dumle och rida idag  =)
Det såg fint ut men han var stel i sidorna och ville inte vara sammarbetsvillig i form eller ställning.
Sedan var han liten räcer ponny i galoppen oxå.
(min älskade hoppetoss <3)
Linnea som var helt slut stackarn fick tillslut en graman och då öppnade sig himlen och dumle gick precis som han skulle utan..
Han är lättriden för den som inte kräver något (eller ah inte kräver mycket)
men pressar du honom är det svårt att få stöd, form och samling samtidigt.
Men vi jobbar på 't!
Imorgon ska jag försöka sätta upp min dressyrtränare på honom, så vi får la se ;)
Tack för att du red linnea, hoppas att du kanske vill rida igen någon gång?! :D
här får du en fin liten länkning
www.stallkompisarna.devote.se
Snyggast.se ?
Naaaw
Japp, kamera<3 ridhus

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag har sett att du är jätteduktig på bett så det vore jättesnällt om du kunde tipsa om bett som passar en lagom pigg ponny (inte het), som blir ganska tung i munnen när hon söker sig neråt. Annars slänger hon och far med huvudet och verkar inte alls uppskatta sitt bett.. Hon är också duktig på att bita tag i betten så att jag inte kan ställa osv. Tack !

2011-02-03 @ 11:13:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0