Mina hästar - Nässlan

Jag har inte haft så många hästar men tänkte ändå göra en liten beskrivning av de som jag har haft.
Var och en har en egen historia.
Allt började med att jag var kompis med Karin Martinsen.
Hon hade 3 ponnyer, en av dom var Nässlan. Jag var med henne rätt så ofta i stallet och hjälpte till.
Tillslut så red jag honom nästan helt själv. Den 1 april 2003 när vi flyttade från partille till floda så köpte vi honom.
Stod då uppstallade på ett litet stall som hette Maden.
Nässlan var en typisk b-ponny, en sån som alla någon gång ska ha.
En lat tjock vit b-ponny på 118 cm i mankhöjd.
född 1992.
Hemma så var han supersnäll att rida på, mamma kunde lätt låta mig rida ut själv på han.
Många härliga b-ponny minnen har jag med honom, mängder med race ute i skogen osv.
Absolut ingen tävlingsponny - riktigt envis kunde han oxå vara. ;)
Då tränade jag för Sandra Björneland (vilket jag även gör idag, har snart tränat för henne i 10 år och hon är fortfarande den bästa tränaren.)
Vi var med i DIV 2 laget och det var typ den enda gången vi var ute och tävlade förutom när det var tävlignar på nääs.
Jag kommer inte riktigt ihåg hur det gick i början, men jag tror aldrig det var något problem med honom om man säger så. Ingen ponny som stannade på hinder, men hade perioder då han testade mig, fick för sig att springa in i hörnet och stå där och sånt XD
Tillslut så blev vi en riktig klippa i laget ;)
Första tävlingen som inte var en lagtävling var i Lilla edet där jag hoppade LD & LC.
Vi lyckades komma 2a i båda klasserna :)
Vi hade aldrig ens tanken på att hoppa högre klasser med honom , hade inte heller någon anledning till det. Fanns inte ens i tanken.
Men min sista tävling med honom var i en av DIV 2 finalerna där vi debuterade LB - vilket var ganska högt för den lille killen. Vi var nolla i grunden men fick tyvärr ett stopp på det sista hindret i omhoppningen. En ganska stor oxer som vi kom fel på. Jag var suuuper nöjd efter den rundan asså!
På tävlingsplatsen provred även nuvarande ägarna honom. Dom bor ganska långt bort och denna tävlingen var i tidaholm vilket typ var halvägs till floda för dom.
Yngsta dottern fick skritta på han i ridhuset mellan klasserna och dom bestämmde sig för att dom ville ha honom.
Vi tränade även väldigt mycket dressyr för Sara, vilket i slutet gick riktigt bra.
Vi vann tom en LC där det var ihopslaget B-C och d-ponnyer. Shit både jag och mamma var riktigt förvånade då! Kom ihåg att en från nääs kom fram och sa att jag skulle göra mig redo för prisutdelningen, sen så ropade som upp mig först!
Haha på det ärevarvet så ville han inte ens galoppera den lille latmasken!
Vi tränade även gymkana för Younes och shit då fick man fart i han! De fick tom. leda mig runt gymkana banan när jag skulle hoppa av och sånt för han bara sprang iväg XD haha!!
Visste ni att även Lisa red nässlan rätt ofta ett tag? :)
Han var den lilla favoriten!
Idag så stor han hos den som köpe honom av oss.
Dom köpte honom 2005 om jag inte minns fel?
sedan såldes han till göteborg men sidan tillbaka till dom som köpte han av oss.
Där står han idag som pensionär och jag är nästan 100 % på att han har det super bra!
den lilla skit ponnyn! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nässlan <3

2011-02-21 @ 12:50:46
Postat av: Isabelle

Hej, hur "träffades" du och Lisa, eller hur kom de sig att ni började blogga tillsammans?

2011-02-21 @ 15:28:26
URL: http://ponniryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0