mix och match

Tycker faktiskt att det är allt för många som matchar som galningar - Boots, spö, schabrak, benskydd osv.
Enligt mig är det verkligen inte snyggt att allt är i samma färg utan jag tycker bara att det ser löjligt ut, iaf när det gäller dem starka färgerna som skriker "HEJ TITTA PÅ MIG JAG ETT SJÄLVLYSANDE SCAPA 08" , nej usch det är så mycket snyggare att ha ett stilrent schabrak med någon snygg passepoal. Menar inte att det är något fel på scapa men ni fattar.

så här tänker jag lite då.
Det är väl ändå inte snyggt ? Spelar ingen roll hur dyrt schabrak är eller om du har ett swarovski pannband då för allting ser bara billigt ut när det är så "väl matchat" vilket det egentligen inte är utan man ser mer ut som en Clown..


Det här är mycket snyggare, med snyggt schabrak från anna scarpati vanligt silvrigt/guld/svart swarovski pannband och ett par en färgade skydd.
Sen kan självklart schabraket vara i någon annan färg men det behöver inte betyda att man måste matcha upp det som en galning.

Vet att jag matchar själv men jag försöker ändå hitta balansen mellan snyggt och clown.
Notera även att detta inte är not mot någon utan min personliga åsikt.

Men vad tycker ni ?
Matcha sönder, eller lagom ?

Kommentarer
Postat av: Emma Berg

Jag håller med dig, tycker inte det är superfint med skrikande färger som man matchat exakt allt med, jag matchar hellre lagom mycket, mer "diskret"

2011-02-23 @ 17:06:04
URL: http://hastekipage.blogg.se/
Postat av: Linda

Där slog du verkligen huvudet på spiken :)

2011-02-23 @ 17:17:52
URL: http://ljacobsson.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jag gillar att matcha men det är lixom okej med schbarak och huva i samma färg och typ tröjan till ryttaren, det är lagom, sen spelar det ingen roll!

2011-02-23 @ 17:46:29
Postat av: Anonym

Matcha är snyggt!

2011-02-23 @ 17:48:16
Postat av: Sara Carlsson

Jag var inne i en sån fas som du beskrev, aldeles nyss x) allt i en färg, helst limegrönt.. haha



Men nu tycker jag precis som du (y)

2011-02-23 @ 18:16:04
URL: http://carlssonpataket.blogg.se/
Postat av: Sara Carlsson

Eller jag gillar fortfarande starka färger.. Men inte ALLT i samma färg, utan kanske schabrak och boots i samma färg och sen resten mer diskret ;)

2011-02-23 @ 18:18:04
URL: http://carlssonpataket.blogg.se/
Postat av: malin

håller med om att det ska vara lagom.. sen har jag gärna ETT färgstarkt schabrak exempelvis, men då räcker det liksom med det och man behöver inte matcha varenda sak man äger. Föredrar att vara stilren & diskret :)

2011-02-23 @ 18:27:03
URL: http://jjanssonsfrestelse.blogg.se/
Postat av: Sanna Olsson

Håller med dig!!:)

2011-02-23 @ 18:31:22
URL: http://sannaaaaolsson.blogg.se/
Postat av: Julia G

Jag tycker absolut som du Lisa, hästutrustningen har nästan gått i lite överflöd, ibland känns det som att vissa tror att det bara är de som har massa matchande saker, dyra schabrak osv. som rider bra :(



LESS IS MORE ! :D

2011-02-23 @ 21:46:25
Postat av: Emma

Matchning till en vis nivå är fint!



Men det finns gränser, sen är det väl upp till var och en, men något som jag tycker är snyggt är när man lyfter upp en färg lite. Typ om du har marinblått Jw med röd och vit passpoal, kan du ha röd kavaj och röda benskydd till!



De tycker jag är sjukt snyggt!

2011-02-24 @ 00:35:48
Postat av: Emma

Något som är sjukt fult är också när man matchar i nästan samma färg så man ser färgskillnaden, usch! Typ som bootsen och schabraket där uppe, dem har bara nästan samma färg!

2011-02-24 @ 00:36:55
Postat av: Madeleine Johansson

både och, beror på vad man känner för! :)

2011-02-24 @ 12:40:00
URL: http://showjumpers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0