Dag 2 – Min första egna häst

Min första egna häst fick jag 2004 om jag inte minns helt fel!
Fast vi ägde henne aldrig men ah hon var ändå våran.

Det var ett hafflinger sto som vart född 2000, hon bar namnet Reviuve.
Jag kommer verkligen ihåg när vi provred henne, med den långa vita vågiga manen så otroligt gullig och jag kommer ihåg när jag stog där och sa "hon är min ängel" och så blev det också.
Vet inte om hon lärde mig jätte mycket i ridväg då hon var så outbildad och bökig och stökig men hon lärde mig at ha en egen häst och vad det betydde med ansvar osv.
Aledning till varför vi inte hade kvar henne var för att hon var för stor och i slutet var hon så bråkig och bara körde över mig och johanna typ, och ja vad kan jag vägt typ 30 kg mot hennes 500 ? ja ni kan lista ut själva att det inte allid var så lätt.

Men hon var en sån himla go och söt ponny med ett sago utseende :')
Men som sagt lite för stor för oss.
Nu står hon på  en ridskola i gråbo stackarn, eller menar inte så men tror inte hon trivs jätte bra inte utav det jag hört iaf.

(hade inga bilder på henne på min data)

Kommentarer
Postat av: Lisa

hur kunde du låta henne komma till en ridskola?:O shit vad jag skulle fått skuldkänslor

2011-01-07 @ 14:17:34
Postat av: Anonym

Reviuve är guds gåva till gråbos ridskola, goare häst får man verkligen leta länge efter :)

2011-01-07 @ 21:05:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0