Druid och sånt

Igår red jag med på Druid på lektion trodde at han skulle bli jätte stressad utav alla dem andra hästarna men han skötte sig verkligen jätte bra utan att han gå få lite ryck ibland att han bara sticker något galoppsprång men vi tränar på't. Hände en liten olycka dock en som red i samma grupp hade inte riktigt spänt sadeljorden (dressyrgjord = jobbigt) Så hoppade hästen till lite så hon kom ur balans och hela sadeln åkte på sniskan så den fick panik och typ sprang runt i hela ridhuset med sadeln under magen - Läskigt! Men tom. då skötte sig druid okej att jag fick hoppa av annars skulle han nog sprängas men ja han skötte sig ändå.

Vi tränade lite övergångar och det blev bättre och bättre men han var lite spänd och ville inte riktigt gå ner i låg form och arbeta med ryggen men det är också något vi tränar på! att få han att vara låg.
Och sen i vissa övergångar så "dyker" han - tar tag i bettet och bara drar tyglarna ur handen om ni fattar ? kör ner huvudet liksom.

Men jag är nöjd med han som inte fick kortslutning utav alla hästarna, fast det har iof bara blitt bättre och bättre för varje dag!
Och provade något utav alla era tipps om att jag har flygande skänklar och nån skrev att man ska "släppa" knäna inte knipa så mycket och det blev faktiskt mycket bättre då åkte underskänkeln automatiskt intill hästen!

Ska försöka filma någon dag när jag rider i helgen :) och fixa filmen från"provridningen"!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Hade verkligen varit kul att se filmer på han så hoppas du kan fixa det! :)

2011-01-14 @ 20:27:32
URL: http://showjumpingbyamanda.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ska du köpa druid? :D:D

2011-01-15 @ 16:38:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0