SKOJADE BARA!

Idag satt jag på den gamla konstiga dumle igen :)
Överladdad ponny som inte hoppat sen mitten av november blev det idag!
Lite som att rida på en giraff - fick inte alls loss honom.
Men sandra var nöjd med hans utveckling, hon tyckte han var en helt annan häst.
Mer allert, mindre vinglig, finare i kroppen, gjorde byten osv.
Sedan tyckte hon även att han var duktig på avstånd, haha jag satt som ett litet frågetäcken då. Den hästen som kastar sig över hindret var han än kommer lixxom XD
Sedan backade han över ett hinder när vi stog på marken och försökte få på mina termobyxor. Han vill inte stå still så backade lite rätt in i ett hinder, och då så fortsätter han bara backa XD asså går inte att beskriva men den hästen är så korkad och så underbart snäll. Han är blondast.
menmen
Hoppas att han snart kommer tillbaka i gamla formen, om vädret tillåter så flyttar vi ju ner på torsdag och då blir det några månader av rejäl trimmning så han är i form till tävlingarna!
Fick även lite tips på övningar som jag ska göra såfort jag får tillgång till ridhus. Det var övningar som gjorde han mer följsam eftersom han ibland inte vill svänga dit ja vill osv... HAHA
Ska även rida med kort kort martingall nu för han slår så mycket med huvudet hela tiden! Det får verkligen inte bli en vana!
Speciellt eftersom jag inte får bli nockad då jag redan brutit 7 tänder en gång innan..
Såklart bara ibland och inte vid hoppningen utan bara ibland!
FILM KOMMER SNART

Kommentarer
Postat av: vendela&linda! ♥

Slog du but 7 tänder av att han nockade dej?! ;O <3



älskarerblogg!

2011-01-04 @ 10:59:03
URL: http://chuckfleur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0