Svar på tal

malin om Bildbomb:
har ni några tips på bett till en ponny som gärna "tar tyglarna ur handen" och liksom springer ifrån arbetet osv. hon är känslig i munnen men kan också blir väldigt stark. jag vill inte ha ett för starkt bett på henne eftersom hon är så pass känslig. just nu rider jag på ett vanligt tredelat tränsbett, vilket funkar okej, men jag känner att jag skulle vilja ha något starkare att byta med när vi har sånna här perioder? :)
Asbra blogg!

Svar:
Det är svårt att ge tips till hästar som kan ta tag i bettet eller ta tyglarna ur handen. För oftast handlar det inte om styrkan på bettet utan reaktionen på bettet.
Provat ett rakt bett?
Väldigt snällt men själv har jag en häst som gärna slår sig fri när jag arbetar och då får man ett jämnare tryck i munnen på dem. Kan ibland bara vara det som saknas.

Eller ett pluttbett?
Om du vill ha reaktionen att hästen "leker" med bettet.




Anonymom Bildbomb:
Gud så fina! :)
en fråga bara, varför har du brun hoppgjord?
Svar:
Har 2 hoppgjordar. En svart och en brun.
Den svarta är 110 och min häst är kung på att blåsa upp sig när jag spänner sadelgjorden så de kan ta lite tid och få på den XD Sen kan man däremot spänna 4-5 hål när man har hoppat upp.
Den bruna är däremot 115 cm så den sätter jag på när jag inte har så lång tid på min att göra iordning hästen.






Kommentarer
Postat av: linnea och boyzon HÄSTBLOGG

gud vad fin blogg!!! :)



ska vi följa varandra via bloglovin ? =)



tack för en kanon blogg!

kramis

2011-02-13 @ 09:08:16
URL: http://boyzonsign.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0