This is my story

Min "rid historia" i kortfattat format!

Det hela började med att jag år 2000 började rida på ridskola - inte vilken som helst utan den bästa, Nääs ryttarförening.
Där red jag i många år men tillslut kommer man till ett stadie där man måste gå vidare för att utvecklas och då började jag rida Nässlan (andreas första b-ponny) en eller två dagar i veckan kommer inte riktigt ihåg. Men om jag inte minns helt fel så red jag han inte så länge för sen började jag rida Cavat en kompis c-ponny ahn red jag några dagar i veckan och gud vad jag gillade han. Red självklart kvar på lektion under tiden jag red nässlan och  Cavat.
Men efter något/några år så skulle jag och min syster äntligen få en egen häst, och detta var då reviuve som var våran första ponny en hafflinger på 4 år. Jag tror vi måste fått henne år 2005.
Det funkade tyvär inte så bra mellan oss och hon då hon var alldels förstor så hon såldes till ridskola.
Eftersom vi inte ägde henne så var det inte vårat val vart hon skulle komma...
Sen fick vi en alldels passande liten d-ponny född 1999 en arab faktiskt men hon hade inte det där arab utseendet som tur var hon hette iallafall viviana. Vi lånade henne till en början och sen när vi skulle besiktiga henne för att köpa henne så blev hon utdömd för hon hade någonting i ena bakbenet, men eftersom hon hade såå fin stam fick hon bli ett avelsto och har nu 2 små avkommor, eller ah nu är dem väll 3 och 2 kanske.
ROSE, där kom hon, hon som lärde mig så himla mycket, hon som betydde så himla mycket och hon som var mitt allt. Men min finaste ägodel blev utömd, efter 2 år tillsammans så fick hon flytta till himlen..
Usch hon var helt underbar och jag kommer aldrig glömma den ponnyn, ALDRIG.

 Vet inte om man kan säga "tur i oturen" men jag fick iallafal då min dröm ponny Ragge, han har allt som jag vill ha men jag som ni redan vet funkar han inte just nu pga av sakada..  Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, så jag håller alla tummar och tår att han snart blir bra för detta är en ponny för framtiden!


Kommentarer
Postat av: bella

hej andrea! Jag tänkte fråga dig lite om din skola. Vart ligger den? är den bra? är det svårt att komma in? är det dyrt (med egen ponny)? Jag funderar på att gå där men vet inte riktigt :P Vilka linjer finns det? :D Är jätte tacksam för svar i ett inlägg :P

2011-01-25 @ 20:16:52
Postat av: Anonym

Jag förstår inte varför du antyder så illa om vart revue hamnade. Du har i ett tidigare inlägg skrivit om att du endast hört rykten om hur hon har det, inte upplevt det själv. Revue är en jätte söt ponny men liksom du och alla andra vet att hon aldrig skulle bli någon topp- eller elitponny. Hon lullar runt på ridlektionerna, äter mat hela dagarna, går i stora hagar minst 8 timmar per dag, och går på sommarbeten under sommarhalvåret. Hon tar bra hand om barnen, speciellt de handikappade. Hon har en skötare som behandlar henne som guld och hon löshoppas och busas med regelbundet. Hon har det alldeles utmärkt utifrån hennes situation. Hoppas du ändrar din uppfattning och inte tror att hon inte har det bra, du ska inte behöva må dåligt över det:)

2011-01-25 @ 20:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0