Dagens Ridpass - Ragge

Red honom i PDn och jag såg verkligen fram emot ridpasset för det fanns mycket som jag ville få igenom.
Fick igenom det mesta som jag ville och både jag och Ragge var nöjda efter åt - en känsla som vinner över de flesta!

La som vanligt mycket energi på skritten, extra tid på att få igenom honom i bägge sidorna innan vi tog traven gjorde även några halter för att få honom kvick för hjälperna. (Det är verkligen något vi behöver få ordning på, avbrotten gör han ju för bra//näst intill dåligt// men han ska va lika snabb i igångsättningarna).
Blev skänkelvikningar, öppnor, slutor serpentiner osv för att verkligen få igenom det hela innan vi gick vidare till nästa steg.
Eftersom jag red så väl i skritten fick jag massor med gratis i traven och det var bara att hålla.
Senare i galoppen var han lika fin, gjorde super fattningar och kom till den låga formen!!! där jag vill ha honom så att han får jobba med ryggen. Toppen.
Han var fin ridpasset igenom, satte lite mer press i galoppen idag för nu ska han snart vara helt igång så dags att sluta vara allt försiktig och börja sätta lite mer press somsagt.

Det är sånna här ridpass jag måste ta vara på, lära mig rida till den känslan.
Lägga dem på minnet i den mapp som heter "bra ridpass" och de mindre bra ridpassen är i papperskorgen, dem syns inte men dem är där fall man måste gå tillbaka för att kolla på!

Klickades en drös av fina bilder av världensbästamamma som kommer upp ikväll eller imorgon.

Outift
Hjälm - GPA speed air
Tröja - Allum (ursäkta haha men det är så skönt med stora tröjer när det är så vamt)
Byxor - Kingsland (absoluta favoriterna)
Chaps/Skor - Dyón/Mountain Horse
Schabrak - John Whitaker
Lindor - Schockemhöle
Pannband - Silvrigt swarovski

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0