Måndagens hoppträning

Förlåt för min update dessa dagarna. Men har haft mycket att göra och tänka på.

Måndagens hoppträning
..gick super bra! Jag är faktiskt nöjd med min egen ridning. Även om han var rätt så stark och pigg så kunde jag hantera hans energi precis som jag ska.
Röd
En väldigt jobbig övning som ni kanske kan se, speciellt för en ungponny.
Det är inte många galoppsprång, och dessutom frammåt läge. Så man var tvungen att vara aktiv hela tiden, både före och efter. Trodde vi skulle ha problem med att hinna med sista hindret, kunde tänka mig att han skulle flyta ut mot spåret. Men han var faktiskt väldigt lätt att få med sig in. GILLA!

Blå
Hoppade de snea hindrerna på en rak linje, precis som på bilden. Kunde hålla en jämn galopp och även en rak linje utan några missförstånd.

Grön
Avslutade med en vanlig kombination med ett galoppsprång där vi bara skulle sitta stilla och låta hästen göra jobbet. Hoppade bara igenom några gånger.
The end. Nej men jag har inte så mycket mer att säga. En väldigt problemfri hoppträning, vilket så klart uppskattas! Hoppas vi får fler av dessa.

Kommentarer
Postat av: Sanna Olsson

Roligt :)

2011-03-09 @ 07:40:44
URL: http://sannaaaaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0