snart så..

Igår var en sån sjukt jobbig dag för mig allting gick bara sakta men säkert utför och sen på kvällen fick jag ett bryt, av all turbolens runt Ragge.
Tror jag har gått och hållt inne allt under denna tiden så igår kom allting det gick inte och hejda utan jag fick näst intill panik och ångest. Jag vet att jag som människa är välldigt bra på att inte stressa upp mig och lägga saker åt sidan och inte ta åt mig av onödiga kommentarer men någonstans långt bak kommer dem in och ligger och gnager, ni tror att jag är riktigt hårdhudad och det är jag men efter allt detta så är jag helt slut - Orken och kämpen är helt slut och det finns ingen stans att hämta ny kraft nu.
Efter all denna eviga kämpan sen augusti förra året börjar ta sin rätt.
Så igår fick jag ett rejält pepptalk av min kära mamma som har hjälpt mig något så otroligt mycket under denna tiden, det är ren sanning att utan henne skulle detta aldrig gått!
Och ett stort tack till alla underbara ni - era snälla kommentarer gör mig verkligen glad.
Men nu kan jag inte jag får inte ge upp för snart är vi i mål och det var som min pappa sa igår med
"Lisa ger du upp nu så är det som att ge upp när du ser mållinjen på vasaloppet, att du bara hoppar av några meter innan. Är det verkligen värt det då när du har kämpat egenom allt det här ?"
Det fick mig faktiskt att inse att det är inte långt kvar nu så jag måste orka, jag måste klara av detta nu för annars är allt slit för gäves och det är inte heller rättvist mot Ragge för han har inte valt att bli skadad.

Fick i vilket fall som helst kämpa mig till stallet igår och vi satte upp en aktivitetsbana så han hade andra saker att fokosera på och nya uppgifter hela tiden så han inte blir uttråkad.
Det gick i vilket fall jätte bra och det var nog en lättnad för både mig och Ragge att vi avslutade det posetivt och inte behövde bråka någonting under hela passet.


Kommentarer
Postat av: matilda

Gud vilken fin ponny du har :) Jättesöt!

Fin blogg överhuvudtaget också! :D

2011-03-09 @ 19:23:50
URL: http://mwicksell.blogg.se/
Postat av: majja

Vägen har varit lång och de är fortfarande en bit kvar, men när ni väl kommer fram kommer ni vara så otroligt bra igen så de finns inte!



Ni är bäst tillsammans, så är det bara.

2011-03-09 @ 20:38:50
URL: http://hestochponni.blogg.se/
Postat av: linda

ragge är så sjukt fin:)

2011-03-09 @ 21:28:35
URL: http://cassechuck.blogg.se/
Postat av: Louise Björklund

Lisa säger det inte bara för ''att säga det''.

Men du är verkligen värd att det ska lösa sig. Du har verkligen kämpat med din ponny! Inte bara glidit på en räkmacka...

Jag blir glad varje gång du lägger upp ett inlägg om att något har gått bra, eller t.ex när du skrev att han var frisk. För du är sååå värd det Lisa! Och ragge är en så himla fin ponny!

Det är okej att bryta ihop ibland, jag vet hur det är. Och man mår bättre efteråt, efter att ha pratat ut. Man ska inte hålla saker inom sig. Det blir bara mycket jobbigare, jag vet hur det är!



Så jag önskar dig all framgång, seriöst. Lycka till! :)

2011-03-09 @ 21:52:52
URL: http://louiisebjorklund.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0