svar på tal



Anonym om svar på tal:
jag har en stor häst som blir rätt så lång att rida ibland, han går nu på ett tredelat. han är rätt så stark och hänger sig i handen då ibland. tips? ngt annat bett lr?

Svar:
Om du inte vill rida ut problemet kan du prova bett som leker i munnen. Går du till en ridsport affär och säger att du villa ha bett med kulor lr liknande så kan du se flera olika som hjälper mot hästar som händer sig i munnen.


Anna om Den lilla grå:
Du ser stor ut :) Är hon mindre än Filip?

Svar: Nej hon är inte mindre än Filip. Ja visst är jag, kan ni tänka er att jag tävlade c-ponny för ca 7 månader sedan?

Anonym om Miss u my friend:
fattar inte varför du sålde honom.......... vart är han nu?

Svar: För att jag är 166,4.. Tyävrr.
Nu är han hos sina nya ägare.

Annie om Vaccination:
Heter fakir egentligen kingsland fucktard? :)

Svar: haha nejnej, han heter Fakir. Vi bara skojjade lite med marshoppet ;)


MLI - TÄVLINGSRYTTARE SOM VILL NÅ TOPPEN omSmakprov från bildbomd:
var e täcket ifrån? :) as nice!

Svar: Det är från Charlies.


Anonym om Bilderna.:
andrea: jag har en stor häst som är ganska så ny. han är rätt maffig men inte tung att rida. han är stark när jag rider dressyr och brukar hänga i handen på mig. något tips på bett? inte för dyrt dock..
han kan även bli lång i ridningen och jobbar ibland inte med bakbenen så mycket. eftersom jag är svag och tunn så är det väldigt jobbigt att rida en sådan häst

Svar:
Att hästen hänger sig i handen kan hjälpa för stunden om du byter bett. Men problemet kommer du alltid att ha kvar. Mitt tips är att ta hjälp med att rida loss problemet. Men eftersom du säger att du är liten och tunn kan det vara ett tips att i början ta hjälp av en graman för att samla ihop honom, eller prova något bett som leker i munnen. De betten brukar ligga på runt 150 kr.


man får la tävla i tröja upp till regionalt om man har väst?

Svar: Ja, från och med iår får man endast tävla med tröja på lokal nivå.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0