the b*tch is back

Anonym om ååhhhhhhh..:
han förstår inte meningen med att göra som du säger eftersom du gör så tråkiga saker, då är det ju klart att han slutar vilja efter ett tag. det är du som är felet, sälj hästen eller ändra din ridning. för hästar protesterar inte utan anledning. och föresten, du vet att det är olagligt att slå djur va?

Att man har mage till at kommentera sånna här saker det är helt jävla sjukt och nej jag är inte blind ja har sett vad dem sk. skvaller bloggarna har skrivit men jag har inte orkat bry och jag bryr mig inte på det sättet att jag blir ledsen utan bara jävligt förbannad!
Att man kan skriva att någon slår sin häst det är fan helt jävla sinnes sjukt och inte okej någonstans för det stämmer inte för 5 öre.
Och att ragge "inte förstår meningen med att göra som jag säger" - pfft, jag vet så sjukt mycket mer om den ponnyn än vad någon annan vet så sluta snacka en sån jävla massa skit, han gör allt för att slippa undan innan han fattar att det är kul och just nu är han nog välldigt uttråkad på att bara få skritta all the time och vet ni ? jag förstår han, han har inte blivit riden ordentligt sen i augusti, så det är väll klart att man blir uttråkad då och speciellt om man heter Ragge.
Och nej jag tar inte att det är jag som är felet för i så fall skulle det ALDRIG funkat så bra som det funkade i våras för oss, That's it.
Sen är jag inte den människan som ger upp så fort jag stöter på ett problem (problem är till för att lösas) även fast det känns sjukt omöjligt och jobbigt, det funkar inte så att jag bara kan sälja han för det, för vi har någonting tillsammans han och jag som ingen någonsin kunna ta ifrån oss. Visst vi har det riktigt tufft och jobbigt nu så snälla kom inte med sådanna här kommenterer för det gör mig riktigt arg, det är jobbigt som det är. Vi båda två har sånna enormt starka viljor men sen när vi väl börjar arbeta tillsammans kommer det gå riktigt bra för oss och det vet jag, men det är en lång bit kvar eftersom jag för tillfället inte rider han över huvudtaget och har tagit en mini paus från honom eftersom det har blivit som det blivit. Min mamma har ridit han i 4 dagar nu och han stannar mindre och mindre så på söndag är det min tur att sitta upp på han igen för nu måste vi väck med det här problemet!
Och det kalla du lämnar efter dig "frästen, du vet att det är olagligt att slå djur va ?" Ni fattar väl själva att det är folk som vill "sätta" dit mig. Jag ser själv inte anledning varför äns skriva en sån sak, jag skulle aldrig aldrig aldrig aldrig aldrig kunna ställa mig och slå ett djur.

Sköt era egna buissnies, och just det - jag vet lika väl som ni att alla har motgångar!

Love me, hate me, you can never break me .
(ursäkta det fula språket osv. men har haft det inom mig för länge så var tvungen att släppa ut allt)

Nothing can stop us now.

Kommentarer
Postat av: Lovisa Munter

Det är rätt busi!

2011-03-05 @ 00:48:08
URL: http://lovicious.blogg.se/
Postat av: Lisa

super bra skrivet av dig!



Så sjukt att man ens kan komma på att skriva något sånt... du och ragge är verkligen super fina tillsammans och jag önskar er all lycka i framtiden, det förtjänar ni! (L)



Kram Lisa

2011-03-05 @ 07:42:46
URL: http://beforedown.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jävla omoget att kommentera så !

2011-03-05 @ 08:10:30
URL: http://teamlersater.blogg.se/
Postat av: Julia Sundelius

bra skrivet lisa!

2011-03-05 @ 09:13:25
URL: http://tworiiders.blogg.se/
Postat av: Erica

Om hon inte visste de så har ju hästar egna känslor och grejer och vet mycket väl att dom kan komma undan arbete genom att stanna osv .. Har en egen som gör de när vi rider ut. Och hon rör sig inte ur fläcken men det har inte med hur man rider att göra utan att hästen bara är ENVIS !

2011-03-05 @ 10:08:20
Postat av: Madeleine Johansson

vilka hemska människor det finns!

du ska inte bry dig ett skit om dom lisa, jag har fått ta mycket skit med mina hästar. jag är för lång, jag drar dom i munnen & piskar dom. tvärt om använder jag aldrig mitt spö!

du är sjukt vacker, rider jättefint, har en sjukt fin häst du kan komma långt med & är en härlig människa! folk är sjukt avundsjuka på att du har allt det & dessutom en framgångsrik & fin blogg. när man har en blogg får man tåla mycket & allt är från anonyma människor. dom vågar inte stå för sina åsikter, fega små råttor! dom är rädda för att du ska slå tillbaka, så dom visar inte vilka dom är. iofs är dom ju så korkade så dom inte vet att det finns något som kallas kolla upp ip-addressen, men det är ju bara så smarta dom är!

du är en sjukt fin tjej, du ska inte bry dej om dom! du kämpar på sjukt bra med ragge, det är säkert många som gett upp vid det här laget. ni har klarat er hit, ni kan klara er längre.

vi finns här för dig, majoriteten av alla bloggläsare & alla du känner stöttar upp dig & hjälper dig resa när du faller. ni när sjukt fina, glöm inte det!

keep it up & skit i dom! <3

2011-03-05 @ 10:45:23
URL: http://showjumpers.blogg.se/
Postat av: Nina

Men fy vilken elak kommentar! Självklart är fjollan anonym. förvånad man blir då... Det är inte fel att komma med förslag på hur man kan göra vid ett problem men att säga att du göra allt fel i princip stämmer inte!

2011-03-05 @ 10:47:54
URL: http://brahastfakta.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Vem fan skriver ngt sådant här? Helt sjukt ju! Asså jag fattar inte riktigt... Var har ryktet att du slår Ragge kommit ifrån? Har inte läst bloggen så länge så vad menar du med att Ragge stannar? Asså stannar han på hinder eller bara stannar han?

Bara skit i alla idioter, de fattar inte.

Bra

2011-03-05 @ 11:13:38
Postat av: Emelie Lindqvist

Kör på Lisa, vi tror på dig! :)

2011-03-05 @ 12:23:31
Postat av: frida

helt rätt lisa! Vi vet väll alla att du har det jobbigt nu och den anonyma skitungen kan gå o ** sig! fortsätt kämpa!:D

2011-03-05 @ 13:53:56
URL: http://ffridaheed.blogg.se/
Postat av: mimmi

asså det är så omgoget! jag håller med dig, det är svin svårt att få fram hästen om den verkligen inte vill, så är det för mig med ibland!

det bästa är att inte utsätta han för press (man vet ju ändå inte om han har ont). det jag har gjort är att ut och gå med sadel, träns och berömma. visa att det är duktig när den går. du kan med rida några meter, inte alls mycke. sedan hoppa av och berömma och sedan gå resten. jag är inget proffs, men det kan funka lite. det funka på min, men bara för det behöver det inte funka på andras.

det löser sig, det är inte lätt, verkligen inte!

kämpa <3

2011-03-05 @ 15:03:00
URL: http://hoppnisssarna.blogg.se/
Postat av: Emelie

Fy fan!

Dy kämpar på jättebra med Ragge och ibland blir man bara så trött och ledsen för att det aldrig går. Men du är så otroligt duktig Lisa, lycka till med all träning nu. <3

2011-03-05 @ 17:06:01
URL: http://norrakullensstall.blogg.se/
Postat av: jenny

det var bara löjligt av ''anonym''. Jag tror att ni kommer bli super igen när ni kommer igång. Hästar har egna viljor och även om en häst är pigg så är alla hästar mer eller mindre lata, det ligger i deras natur! Talar ur egen förmåga med envetna ponysar bla en hel och frisk bponny som inte ville gå utan bara stod på stället och bockade. Det är bara att höja huvudet och skita i dem! Du vet att du har en fin ponny, att ni passar tillsammans, och att ni KAN!

Jag önskar dig all lycka med ridningen nu, fortsätt kämpa!

2011-03-05 @ 20:23:27
Postat av: Emilywissén

Lisa du och Ragge är finnast tillsammans!



Du skrev rätt.

2011-03-05 @ 20:30:55
URL: http://emilyywissen.blogg.se/
Postat av: ida söderberg

asså seriöst, blir så arg av att läsa detta !

jag menar, på dina bider på dig & ragge ser man bara att ni har en sån fruktansvärd kärleks förhållande tsm, man ser att du älskar han & han älskar dig.

det som hände mellan er elr den skadan han fick var ju inte direkt att du gjorde de med flit? elr du gjorde ingenting för de blev som de e.

du tar hand om din häst sjukt bra & han trivs verkligen med dig, det syns bara på bilderna.

lisa, sånna här kommentarer är fråm dom som är avundsjuka.... dom är så avundsjuka på att du & ragge har en sådan fin kemi emellan varandra. & då kmr dom på sjuka saker somom du slår han & grejer. men de skulle jag aldrig nånsin i hela världen tro om dig !

du verkar vara en trevlig tjej, som verkar vara snäll & du är sjukt vacker ! stå på dig tjejen, du kmr vinna över dom. det vet jag ! <3

2011-03-07 @ 19:56:25
URL: http://idaasoderberg.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag blir så förbannad när jag läser vad denne anonyma människa som inte ens kan stå för sina kommentarer skriver. Jag är en vuxen tjej som hjälper Lisa med Ragge och en sak är väldigt klar, att så som Lisa och hennes mamma tar hand om Ragge är det alldeles för få människor som gör. Dom älskar denna fantastiska ponny över allt annat och skulle ALDRIG skada honom. Jag önskar att du som är anonym hade vågat träda fram och stått för din åsikter så du kunde förklara vad du egentligen menar och vad du grundar allt på. Jag vet att man inte skall uppröras av sånt här men detta berörde mig och jag kände att jag var tvungen att kommentera. Lisa du vet att du är super duktig och att ni gör allt för att Ragge skall bli frisk under en lång process. Glöm aldrig det Lisa och skaka av dig sådana här löjliga påhopp. Som ngn tidigare sagt allting grundar sig bara i avundsjuka på hur duktiga ni är./ Jenny

2011-03-10 @ 10:01:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0