Bollebygd

Vilken dag! 13 timmar var vi iväg. Puh.
Ösregn - Sämsta funktionärerna - Dåliga förlorare - Trötta hästar

Började med Fakirs första start en LB.
Finns som vanligt inget att säga om hans LB rundor, han gör det så enkelt! Dock var det mkt dåligt ridet av mig i omhoppningen, var för kall och väntade istället för att peppa på. Tiden var tydligen ganska bra iaf och jag slutade på en 2a plats!
.
Fakir LA, lagklass
Hade sporrar nu och de behövs i de "lite högre" klasserna tror jag. På honom är det nämligen viktigt att man rider mot ett avstånd om man vill sätta av honom. Men rundan var någon av mina sämsta på honom. Fick egentligen inga super fel men de va dålig ridning och dåligt öga. Blev nolla iaf vilket betydde att laget kom till omhoppning! I omhoppningen hade han hunnit bli redigt trött. Jag red mycket bättre här och satte alla distanser men han orkade lixxom inte lyfta på benen. Vi fick med oss tre bommar men eftersom det bara var jag och jenny som var nolla bland alla d-ponnyer så kom jag 2a!
Laget vann för denna omgången och vann totalen vilket betyder eliten nästa år för de som då fortfarande tävlar ponny!
.
Film osv på fakir kommer senare..
.
Dumles rundor då! I första LA;n så var framhoppningen katastrooof! Han var så sjukt pigg! Jag orkade inte bråka med honom och gick ner för att lyckas få en hyfsad runda. Och det blev de! Vilken underbar ponny jag har! Allt gick suuuuper fram till 7an där han fick trampa om på den stora 110 oxern och då blev han lite sur och fick ett litet smått utbrott efter det. Sedan så avbröt dommaren mig för hon visste tydligen inte om att avd B skulle hoppa 10 hinder och inte 8... Så jag fick lägga en volt och sedan hoppa mina 2 sista hinder utan att dommaren hängde med på vad jag gjorde. Självklart fick jag då inte 4 fel för volten utan detta blev min första nolla i LA och första nollan mot ungponny SM!
.
I andra LA;n så var han mycket tröttare. Man märker de på honom då han slår mer med huvudet, tar av tidigt och jag får så gott som lyfta han över hindrerna. Han stannar aldrig men att om jag lägger ner handen och är iskall mot hindrerna så river han direkt. Måste underhålla honom hela rundan och det gjorde jag fram till nr 8 där jag la handen och han petade. Sedan fick vi även 10an med oss där han inte orkade få med sig bakbenen. Han var duktigt men trött som sagt.
som tur va hade jag bästa hästskötarna Julia och Linnea med mig! ^^


Kommentarer
Postat av: denise

Grattis till resultaten! Bra jobbat! :D

2011-05-16 @ 18:51:25
URL: http://ericssonryttaren.blogg.se/
Postat av: Alma

Haha dina kompisar ;) "jävla idiot.." "hon är ju inte klar!" haha :D fina rundor!

2011-05-16 @ 20:57:26
Postat av: Emma

Oj, vad du lutar dig mycket framåt över hindrena.

2011-05-16 @ 21:20:05
Postat av: Fanny K

Dåliga funktionärer? vad var det som var dåligt? :)

2011-05-16 @ 21:35:25
URL: http://shinyriders.blogg.se/
Postat av: Emelie

Grymt fina rundor Andrea ni är så duktiga :D

2011-05-16 @ 22:10:24
URL: http://norrakullensstall.blogg.se/
Postat av: Anna

Var också där och funktionärerna kämpade verkligen men ingenting funkade! Banfunktionärerna och framhoppningen var ok, men tekniken funkade ju inte så alla listor var fel m.m.

2011-05-17 @ 10:18:40
Postat av: Sätilaryttaren Emma

ser bra ut =P

2011-05-17 @ 12:17:25
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0